2012/02/12

Dekoráld a falad lécekkel

Nagyon szeretem a régi, nagypolgári otthonokat. Rajongok a nagy belmagasságért, a duplaszárnyú ablakokért, a belső spalettákért és a falon lévő faborításért.
A falpanelek szerintem, a legegyszerűbb térnek is eleganciát tudnak kölcsönözni és számomra hoznak valamit abból az előkelőségből, amit ezek a régi nagypolgári otthonok árasztanak magukból.
Ezért akartam itthonra ilyet.
Elég költséges egy ilyen falpanel legyártatása, de végül, rájöttem arra, hogyan valósíthatom meg az elképzelésemet a saját kereteim között, egyszerűen.
A lényeg, hogy adjon hozzá a térhez, és tegye elegánssá.
A másik nagyon-nagyon fontos érvem a falpanel mellett az volt, hogy nálunk másfél méter magasságban igen gyakran fordulnak elő maszatos kis kéznyomok a falon. Ki kellett rá találnom valami megoldást, ami szép és jól takarítható is egyben.
Egyszóval, elég régóta dédelgetett tervem volt ennek a feladatnak a megvalósítása, amibe több, mint egy hónapja belekezdtem, és a napokban végre, újra felvéve a fonalat, végeztem is.
Ilyen fotók inspiráltak közben:

forrás
forrás
forrás
 A saját verzióm természetesen egy leegyszerűsített változat.
Faáruházban vettem vékony nyír rétegelt lemezt. Felfúrtam a falra, ahogy az előtanulmányban már mutattam.



Majd fenyő deszkából adtam egy alapot neki, ami kvázi parketta szegőlécként funkcionál a kompozícióban:



A rétegelt lemez teteje is kapott szegést, amit két, különböző formájú díszlécből raktam össze. A parkettaszegő is kapott még egy díszlécet, hogy különlegesebb legyen.
Ezután kiszámoltam, milyen távolságra szeretném tenni a belső díszítést. Felrajzoltam.


Ezután lealapoztam az egészet, és totálisan elfelejtkeztem a munkáról hetekig.
A díszítést képkeret lécekből csináltam. Gérbe végtam és felragasztottam az előzőleg kimért és felrajzolt helyre. A ragasztáshoz olyan ragasztót választottam, aminek nincs hosszú száradási ideje, azonnal köt, így nem kell azon aggódni, hogy elcsúszik a léc a függőleges felületen.


mindent ellenőrizni kell a vízszintmérővel!
A díszlécek a vágás után nem fognak miliméteres pontossággal illeszkedni, ezért az így keletkező réseket, valamint a díszlécek összeillesztése között látható réseket festhető szilikonos tömítővel kentem ki.




 Így már eltűntek a rések, jöhetett a festés:


 Magas fényű festéket választottam, mert fontos, hogy jól takarítható legyen ez a fal. Szeretem a matt fehéret, de óva intek minden kisgyermekes anyukát tőle, mert brutálisan vonzza a koszt.
Az étkezőnk fala tehát elkészült. Ezt szeretném majd végigvinni a nappali teljes falán. Mit szóltok?






A szarvasos kép sablonját a megaminta.hu-n lehet megrendelni

19 megjegyzés:

Cilu írta...

Eszméletlen jó lett, klassz a hangulata. Ott igazán jól eshet egy kávé, tea. Gratulálok! Ügyes voltál megint!
Üdv. Cilu

cottage írta...

Szia!

Milyen távolságokban rögzítetted a a rétegelt lemezt? Milyen vastagságú egyébként a lemez?
A csavarok helyét nem tűntetted el (nem zavaró a csavarfe, vagy befedi teljesen a festék v. igyekeztél a képkeretlécekkel eltakarni a csavarokat)? Süllyesztett fejű csavart használtál vagy normált?

Na jó, elgondolkodom a magasfényűn...:)

Ügyes vagy!

(Meglepődve olvastam a hallgatás okát, de inkább nem kommentelem, el vagy már látva vele bőven:)) )

Névtelen írta...

Szia!

Szerintem megtaláltad ide a legjob megoldást! Nagyon szuper lett!

Zsuzsi

per írta...

Szerintem is ! Nagyon klassz !

Névtelen írta...

Szia!

Észbontóan jó lett! Ez igazán csak a nagyterü és régi tipusu, lakásokban mutat...és megfelelő butorral. De látom ez meg van.Ügyes vagy! :)

Kérdésem lenne,hogy a falon látható 2 egymás feletti képből az alsónak a kerete valamikor nem arany színű volt?
Mivel nekem is van jó néhány régi képkeretem (az egyikben tükör van)jó ötlet, átfesteni fehérre. Milyen tip.festéket használsz hozzá ill. lemarod e az aranyat előtte és ha igen akkor mivel?
Előre is köszi a választ.
Zsu

Ildifolt írta...

Nos, Kata, először is, a nagy belmagassághoz és a nagypolgári házhoz mondanék néhány adalékot: imádom én is, lakom is. Most a -20 fokban remek a 3,5 m-es belmagasság, nehéz felfűteni. Meggondoljuk, hogy hol és mennyit fűtünk. Hozzáteszem, álmaim házában lakom.
Gondolkodtam az előszoba felújítása kapcsán abban, hogy lambériáztatom a falat derékmagasságig, de ezt sokkal jobb ötletnek tartom, jobban tetszik.

Megint nagyon jót alkottál, alkoss tovább az örömünkre!

Leczkiné Ancsa írta...

Eszméletlen szuper ötlet,megint csak gratulálni tudok!!!Azt hiszem ezt mi is 100%-osan megfogjuk tudni valósítani.Nagyon tetszik köszönöm!!!!

Névtelen írta...

Nagyon kúl lett, már én is régóta készülök erre!
Van egy fapadosabb megoldás, konzultáltam pár szakival: én valszeg nem fogok fúrni, hanem egyszerűen felragasztom a léceket, hátlap nem lesz, csak maga a fal.
Csúcs, Kata, így tovább!

Szentgyörgyi Kata írta...

Cottage,
a rétegelt lemez kb 2 milliméter vastag. Táblákat vettem, így a táblákat helyeztem fel egymás mellé és a hézagot kifatapaszoltam festés előtt. Normál csavart használtam, de olyan helyen fúrtam fel a rétegelt lemezt, ahol tudtam, hogy eltakarja majd dekorléc. egyébként,

fxtina írta...

őrültjó!

Otthon Művek írta...

Hogy mit szólunk? Eszméletlen jó! Már a kezdéstől nagyon vártam, hogy mikor fejezed be. Persze olvastam, hogy mi hátráltat, ehhez nem szólnék hozzá, mert okosat nem lehet...
Örülök, hogy visszatért az alkotó kedved!

szögletes aranyhal írta...

Baromi jó lett! :)

Névtelen írta...

Hogy mit szólunk? Ki vagy Te ? :) Eddig a piros-fehér csíkos,sikkes kanapé volt a kedvencem, Hogy lehet, hogy most ez a teljesen más hangulatú étkező lett az? CSODÁS!! :)

Névtelen írta...

Kedves Kata, nagyon ötletes, nagyon dekorativ, amit alkottál.
Szeretném megkérdezni, hogy a parketta szegőlécként funkcionáló fenyőléc, és az egészet felül szegő diszlécek milyen módszerrel lettek a helyükre illesztve? Nem látom a csavarokat, ezért feltételezem, hogy ragasztással?
Köszönöm, ha válaszolsz, és gratulálok!
eta

Szentgyörgyi Kata írta...

Zsu, a képkeret az Ikeából van, új áru, 1990 Ft. Műanyag és arany színű eredetileg. Átfestettem sprayfestékkel. A sprayfestésről itt olvashatsz bővebb infót: http://akicsihaz.blogspot.com/2011/03/minden-amit-spryfestesrol-tudni.html.
A blondel képkeretekkel viszont vigyázz, az aranya díszítést ,megmarhatja a sprayfesték! Ezeket inkább fesd vizes bázisú akrillal.

Eta, mindent ragasztottam és csavaroztam is. Igyekeztem láthatatlan helyre tenni a rögzítést, de fatapasszal festés előtt eltüntethető a csavar.

Névtelen írta...

Hol lehet emberi aron kepkeretlecet venni??

Vajk

Szentgyörgyi Kata írta...

Én a Zatikban veszem, vastagságtól függően, 450-1000 Forint közötti áron szálanként (általában két méter egy szál)

mamfrEd írta...

Szia Kata,

egy olyan kérdésem lenne, hogy ha így "befeded" a falat, ami egyébként nekem is nagy kedvencem, akkor mögötte nem fog penészesedni a fal?
Vagy előtte kezelted vmivel esetleg?

Köszi. Ed

Szentgyörgyi Kata írta...

A fal a borítás felrakása előtt sem penészedett. Azóta sem penészedik. De nyilván, ha egy fal eleve penészedik, akkor nem teszek rá borítást :-)
Viszont ha amúgy sem penészedik, akkor nem ettől fog, szerintem.
Az én tapasztalatom az, hogy ha van egy állandó jó hőmérséklet a lakásban, minden nap alapos a szellőztetés akkor a penészedés nagy valószínűséggel elkerülhető.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips