2012/02/10

Előtanulmány

Amikor beköltöztem életem első önálló otthonába, apám egy hatalmas doboz barkácsszettel ajándékozott meg.
Ez mindig jó a háznál, mondta, én meg furcsállva nézegettem a csavarokat, tipliket, csavarhúzókészletet és villáskulcsot.
Minek ez nekem?
Nekem erre biztos nincs szükségem, és még jó darabig apámat hívtam, ha fel kellett fúrni egy polcot, vagy össze kellett csavarozni valamit.
Van a polcfelfúrásnak egy olyan érzete, amit a női agy valahogy teljesen és totálisan túlmisztifikál. Felfúrni valamit a falra teljességgel férfi munka, ehhez férfikéz, férfiszív és férfiagy kell.
Gondoltam legalábbis sokáig. Aztán, amikor az ember lánya rájön, hogy egy hatalmas gyerekbuli után leszakadt lebegő polc férfikéz által nem fog visszatalálni a helyére, félresöpri az aggályait és nekilát.
Miért mesélem ezt el nektek?
Mert a polc felfúrása gyakorlatilag előtanulmány a már elkezdett és a napokban befejezett falpanel összerakásához. Mert mielőtt annak nekiláttok, először tudnotok kell, hogy mennyire egyszerű dolog a falhoz rögzíteni bármit.

Tehát: első lépésben, ceruzával jelöljük meg a falon a felfüggesztések helyét, miközben ügyelünk a vízszintes vonalakra. Használjatok vízszintmérőt a kijelöléshez!
Ezután, keressük meg a fúrót, és kerítsünk hozzá egy tiplirögzítő szárat, amit fillérekért lehet barkácsboltokban kapni.


Húzzuk rá a tiplit, majd fúrjuk be a falba. Kész is. Ezután illesszük a helyére a felcsavarozandó tárgyat és csavarozzuk be a csavart a tiplibe.




Bonyolult?
Nem az. Meglepően nem az. Nem is értem, miért voltak ezzel averzióim mindig és miért csinálnak a férfiak olyan nagy ügyet ebből.
Tehát, házi feladat: fúrjatok fel egy polcot, vagy képet a falra. Ezután mutatom, hogyan kell falpanelt készíteni, díszlécekből.

11 megjegyzés:

ww írta...

Hurrá, welcome back!

Névtelen írta...

Én ezt jó ideje gyakorlom, büszke is voltam magamra, hogy sikerül. Egy hátulütője lett a dolognak, a férfi válasz. "Látod, most már ez se nekem kell csinálni"
Szép napot! Dóra

Névtelen írta...

műanyag tiplit csak gipszkarton falba lehet közvetlenül befúrni, ugye? vagy van olyan tipli, amit téglafalba is lehet, anélkül, hogy előbb fúrófejjel lukat fúrnék bele? köszi a segítséget! Évi

Taszinger Henriett írta...

Én inkább a fúrógéptől féltem mindig, mint magától a feladattól. De sikerült legyőznöm önmagam és azóta fúrogatok: falba, fába!
Üdv újra Itthon! :) Jó, hogy újra itt vagy!
Heni

Katus írta...

Szia Kata! Már én is pár éve csinálom ezt a műfajt, persze azért mert egyedül vagyok a kisfiammal. De először én is azt gondoltam, hogy iszonyúan nehéz. Azután meg annyira belejöttem, hogy mindenhová fúrtam valamit. Viszont egy kérdésem lenne. Jól gondolom, hogy a polcok, amiket a képen látok, azok IKEA-s polcok? Akartam én is venni magamnak párat belőle a kreatívos sarkomhoz, de nem mertem, mert nem vagyok benne biztos, hogy 10 kg-ig elbírják a súlyt. Ha nem az, akkor légyszi adj ötletet, hol tudok strapabíró polcot venni (polconként 10 kg-ot muszáj, hogy elbírjon, és gipszkartonom van, alatta nincs tégla, mert könnyűszerkezetes házban élek).
Köszi. :)))

ÉvaLéna írta...

A Párom is csak annyit mondott, hogy azért ha majd megpróbálok a tégla falba befúrni egy műanyag tiplit, szóljak, mert jön nézőnek.

Névtelen írta...

hello,
igen, téglafalnál is ugyanaz az eljárás? gondolok itt mindenféle "afrancsetudjaabácsiakihetvenévvel ezelőttsajátkezűleggányoltaösszeaházat" -ból esetlegesen adódó lukakra és félköbméternyi kihulló falmorzsalékra. a vezetékekkel mi a helyzet, ha nem biztos, hogy szabvány szerint haladnak a falban?
előre is köszi a választ: e

Szilvai írta...

Hát, nem mindig ilyen egyszerű! A panelban imádtam a fémtiplit, arra egy autót is fel lehet akasztani, hatlapfejű csavarral kombinálva nincs több szétnyírt fejű csavar. Mostani régi házunkban minden lyukba előbb csemperagasztó kerül,és csak utána a tipli. Akkor még várni kell a kötésre is, hogy terhelhető legyen. És ha csempe van a falon, akkor bíbelődhetsz a fúrócserével is.

Névtelen írta...

hát igen vannak finomságok:)
én is fúrtam fel polcot a falra, hozzáteszeem a második tiplinél jutott eszembe, hogy a fal másik oldalán villanyszekrény van süllyesztve a falban, és senki nem tudta a családban, h hol mennek a vezetékek :S
Szép munka Kata!

ST

Lacley írta...

Ez pont egy speciális eset, mikor gipszkartonba hajtasz be egy tiplit, ezt talán érdemes lett volna kihangsúlyozni.

Egyébként én sem gondolom, hogy egy polc felfúrása olyan riasztó lenne bármelyik nemnek is.

Szentgyörgyi Kata írta...

Miért ne lehetne téglafalba is tiplit tenni? Nyilván van olyan, ami téglafalba jó, csak rá kell kérdezni a barkácsboltban. A lyukat meg előre kifúrod, abba teszed a tiplit, a többi ugyanaz, mint ahogy én csináltam a gipszkarton falba. Minden esetben tipli kell, csak nyilván a falhoz valót kell kiválasztani.....

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips