2013/02/27

Hirtelen felindulásból


Egyre jobban haladunk a tetőtér átalakításával, méghozzá úgy, hogy minden apró részletre figyelünk. Apránként mutatok majd képeket, de a teljesen kész végeredményt majd csak akkor, ha tökéletesen összeáll a kép. Hétvégén a lépcsőházban bütyköltünk, és így az is kezdi elnyerni a végleges formáját.

Tegnap viszont, ahogy a lépcsőház padlóját takarítottam, rájöttem, hogy mennyire utálom ezt a járólapot. A színét, a textúráját, meg egyáltalán, azt hogy járólap. Mivel úgyis a festékboltban volt dolgom, hirtelen felindulásból vettem negyed liter Otexet. Ez a tapadó alapozó egy csodaszer.

Ennek használatával lehet festeni laminált, fóliázott bútort, PVc-t, és csempét is. Tökéletes megoldás, ha unod a csempeburkolatot a konyhában vagy a fürdőszobában, de nem akartok bontni! Tökéletes, és az eredményhez képest, olcsó is.


Otex_tartuntapohjamaali.jpg

Szóval, gondoltam, még van egy órám, míg a fiúk hazaérnek, hát gyorsan nekiesem ennek a vacak járólapnak. Alapos tisztítás után, a sarkoknál ecsettel, a többi részen hengerrel, felvittem ezt a fantasztikus alapozót. Majd nekiláttam szellőztetni....

A ronda barnás színű járólaptól fél óra alatt kezdtem megszabadulni

eloter2.jpg
eloter.jpg

Másnap, ahogy az Otex megszáradt, felkentem a két rétegnyi színt, ami pontosan egyezik a lépcső színével. az így festett járólap kopásállóságáról egyelőre nincsenek tapasztalataim, de ez a helység nálunk alig használt, hiszen rögtön a lépcsőre lépünk. Viszont biztos vagyok benne, hogy fali csempét kezelnék ezzel a módszerrel, nincs semmi rizikó benne!

Mint látjátok, szinte újjászületett a belépőnk, mindezt pedig jócskán tízezer forint alatt oldottam meg, és összesen egy órát foglalkoztam vele.

eloter_utana.jpg

eltr_utna2.jpg

Az is biztosan feltűnt, hogy a lépcső sem úszta meg, hogy hozzá ne piszkáljunk, mert kapott ez is jócskán az átalakítási rohamból.

Ilyen volt:

lépcsőház_1.jpg

Így alakul:

lepcsofestve.jpg

Hamarosan mutatok róla több képet is, mert igazán sokat változott!

25 megjegyzés:

Nóra írta...

De jó az új arculat! Múltkor akartam kérdezni, csak nem tudtam kommentelni: ez a festék gondolom jó régi laminált lapból készített barna gyerek bútotrra is. Milyen festékből lehetne esetleg színt keverni bele?

Szentgyörgyi Kata írta...

Nóra, igen jó arra is. A festékkeverés lényege, hogy a színkódokat használod, bármilyen cég színkódját, bármilyen cég festékével. Az Otex egy alapozó, és én az alapozót nagyon kivételes esetben színeztetem csak. Például, ha nagyon sötét, vibráló a fedőszínem, mert akkor érdemes már az alapozót is beszíneztetni, hogy még szebb, vibrálóbb, mélyebb legyen a szín. De egyébként alapozót nem kell színezni. Fedőfestéket pedig színkód alapján bármelyiket be tudod kevertetni. Én gyakran keverem a cégeket, sokszor használok tikkurila színkódot Trinát festékben. Fordítva nem szoktam :-)

Névtelen írta...

Gratulálok, szebb és frissebb lett ez az új szín! Én az erkélyen szeretném lefesteni a ronda járólapot - mivel elég kicsi, érdekelne, hogy hol vettél negyed liter otexet (én eddig csak litereset láttam), illetve, hogy mennyibe került. Szerinted utána milyen festék kerülhetne rá? Matt zománc?
Éva

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Éva! Én Óbudán vásárolok a Tikkurila szakkereskedésben, a Bécsi úton. De rendelésre szerintem minden viszonteladójukhoz szállítanak. Most emeltek sajnos épp árat, ezzel pont ma szembesültem, így a negyed liter 3134 Ft-ba kerül, míg a literes kiszerelés 5230 Ft-ba.
A fedőfesték bármi lehet, de általában a matt felületet nem javaslom, főleg nem fehér szín esetén, mert az szinte szívja magába a koszt. Használj inkább selyemfényű zománcfestéket!

Stibi írta...

Kedves Kata, én azt szeretném kérdezni, hogy ez a dolog működik fürdőszoba felújításnál is? Óriási kihívással állok szembe: imádnivaló, öreg, abszolút nem praktikus ház, kevés pénz, kevés fantázia...innen szép nyerni. Szóval utálom a fürdőszobát, főleg a járólapot, bár a csempe sem kedvenc. Szóval ez jó vizes helyiségben, vagy ott,ahol víz éri a falat. Sajnos teljesen kizárt, hogy bontsak, új burkolatot csináltassak, mégis olyan jó lenne változtatni rajta.

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Stibi!

Ha abból a gondolatmenetből indulok ki (én magam így tettem, amikor nekiláttam a járolap lefestésének), hogy a meglévő burkolat bontásra érett, de se idő, se pénz, se kedv nincs hozzá, akkor tökéletes választás az Otex, még vizes helységben is. Várhatóan nem tart majd ki hosszú évtizedekig, mint a csempe, de ha csak két-három évet nyerünk vele, míg összegyűlik a pénz az új burkolatra pl, akkor már megéri szerintem. Én nem ijednék meg a vizes helységtől, esetleg fedőnek választanék egy kültéri vagy úgynevezett "durable" festéket, bár szerintem a magas fényű zománc is bírhatja sokáig. Nagyon sokféle termék létezik már a piacon, érdemes szakboltban (én nem hatalmas barkácsáruházakban) érdeklődni az eladóknál.
Egyszóval, én belevágnék a helyedben :-)

Szentgyörgyi Kata írta...

Most jutott még eszembe, hogy egyszer voltam egy hotelban, ahol festve volt a zuhanyzó(!) fala. Ránézésre olajfesték vagy magas fényű zománc lehetett az is. Marha jól nézett ki!

Stibi írta...

Köszönöm szépen! Nayon tetszik az oldal, egy barátnőm ajánlotta, aki itteni ötletek és útmutatás alapján csodálatos bútorokat újított fel, festett, stb. Jó ilyesmit látni, végre elszakadni a hagyományos megoldásoktól. Közben rájöttem, hogy van egy kisebb csempe felületem a konyhában (szintén ronda), először azon gyakorolok! Gratulálok az oldalhoz és a munkáidhoz, szívderítő nagyon!
Évi

Mevi13 írta...

Kedves Kata! Először is hagy gratuláljak az oldaladhoz, nagyon szuper, nagyon jó ötletek vannak fenn. Én is imádok mindent felújítani.Az Otex-en kívül van még egy nagyon jó megoldás a Harzo termékcsalád. Csak ötlet, mivel látom milyen sokmindent alakítasz át. szép napot, Évi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Éva! Már a facebookon is ajánlotta egy kereskedő a terméket. Ha kapnék belőle, szívesen tesztelném ;-)

Unknown írta...

Szia Kata! Az otexre még kentél vmit? A konyhánkat tervezem megújítani, alacsony költségvetésből, viszont valami relative tartósabb fedést keresek. Tudnál ajánlani valamit? Köszi!

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Éva! Az Otex egy tapadást elősegítő ALAPOZÓ festék, ezért, ahogy az a posztban is leírtam, mindenképpen tenni kell rá fedőfestéket. Használj mondjuk zománcfestéket!

Névtelen írta...

Kedves Kata! Én is a fürdőcsempének szeretnék nekiesni, a bejegyzésben és hozzászólásokban javasoltak alapján alapozóval és magas fényű zománcfestékkel. A hogyannal kapcsolatban lenne pár kérdésem: Itt is azt javaslod, mint a bútoroknál, hogy ecsettel vigyük fel a festéket, majd száraz hengerrel egyengessük el? Kell még rá fedőréteg (lakk?), vagy elég a 2 réteg festék?

Én csak hétvégén fedeztem fel a blogod (amit nem is értek, mert a környezetemben mindenki ismerte), és teljesen be vagyok tőle zsongva, szuper ötleteket adsz, ami jól is jön: új ház, felújításra semmi pénz... Szóval lehet hogy még jelentkezem kérdésekkel! ;)

Köszi, Lilla

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Lilla!

Igen, a festés ugyanúgy történik, mint egy bútornál. A lakk mindig a festék kopását késlelteti (hiszen amíg a lakk kopik, addig a festék még nem), ezért elméletben célszerű azt is feltenni, de én lehet, hogy magas fényű zománcnál már kihagynám.

Névtelen írta...

Köszönöm Kata a tippeket, majd beszámolok az eredményről! :) lilla

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Gratulálok a honlaphoz! Nagyon jó ötleteid vannak és tök jól néznek ki!!!!!
Én is szeretném lefesteni fehérre a barna fa lépcsőnket, csak van a szélein egy kopásvédő fém csík. Szerinted, ha azt felszedem, nem fog hamar elkopni a lépcső széle? Vagy ne szedjem le, hanem fessem azt is le? Tanácstalan vagyok. Te mit javasolnál?
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy a zománcfesték magas fényű, vagy selyem fényű legyen? Magasfényű lépcsőt szeretnék, de lehet, hogy a lakk miatt mindegy?
Előre is köszönöm a segítséged!

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Nagyon tetszik a honlapod, gratulálok hozzá!
Én egy nagyon csúnya színű ( kékes szürkés) laminálttól szeretnék megszabadulni. Lehetőség szerint antikolni is, és fehér színt gondoltam. Fehér zománcfesték erre megfelelő lenne szerinted? Érdemes odafigyelni, hogy milyen zománcfesték, hogy a csiszolás ne legyen annyira nehéz? Hálószobáról lenne szó, ahol túl sokat nem járkálunk.

Köszi előre is a választ!
Üdvözlettel:
Annamária

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Annamária!

Otexet nyugodtan kenhetsz a laminált felületre és arra bármilyen zománcot. Viszont nem hiszem hogy szép lenne antikolva.

Névtelen írta...

Köszi a választ Kata, közben én is rájöttem, hogy ez soha nem lesz olyan antikolt, mint amilyet szeretnék, ha festeve lesz. Most gondolkodom, mitévő legyek, lehet inkább laminált csere lesz. De Otexet veszek, bármikor jól jöhet :-).
Szép napot!
Annamária

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Névtelen!

A lépcső kétségkívűl hamarabb kopik a szélén ha nincs rajta kopásvédő. A magasfényű festék szép, ajánlom a Tikkurila Floor Paint-et, aminek szép fénye van és kimondottan padlófestéshez árulják!

Unknown írta...

Kedves Kata!

Most gondolkozunk anyukámmal, hogy neki álljuk-e a konyhában a csempe kifestéséhez. Igazából attól tartunk, hogy esetleg a tűzhelynél hamar lekopik, vagy hogy a felület kényessé válik a festés után (gondolok itt arra, hogy a tisztításnál az oldószerek elszínezek..stb).

Milyen tapasztalataid vannak ezzel kapcsolatban így egy év eltelte után?

Üdv,
Bogi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Bogi!

Azt tudnod kell, hogy a festés nem egy állandó, végleges megoldás. Nyilván van némi kopása, függően a festék minőségétől, a rétegek számától, a tisztítás gyakoriságától. Ezt a módszert azoknak ajánlom, akik nem akarnak csempét bontani de változtatni akarnak. Arra ez tökéletes! A régi házamban ugyan nem volt csempe, de ott is zománcfestéket használtam és még mindig tökéletes. Csempefestésnél a lényeg: csak Otexet használj, arról már nagyon jók a tapasztalatok. Fedőnek mehet két de akár három rétegben a zománcfesték, vagy valamilyen kádfelújításhoz használatos zománcfesték.
Nálam ez a szakasz, amit lefestettem, nincs erőteljes igénybevételnek kitéve, mert egy belső lépcsőház, cipővel nem is lépünk rá soha. Így még nem kopik. A Falusi Libák blogon egy komplett fürdőszobát festettek át, esetleg kérdezzétek meg őket is a hosszú távú tapasztalataikról!

http://falusilibak.cafeblog.hu/2013/09/09/furdo-felujitas-jarolap-festes/

Névtelen írta...

Kedves Kata!
Én ma fedeztem fel a blogodat és azonnal beleszerettem :). Gratulálok hozzá!
Annyit szeretnék hozzászólni a felújításos témához, hogy nekem nagyon bejött egyszer egy régebbi lakásomban, hogy a fürdőben a semleges színű, ámde unalmas csempére dekupázs-technikával szalvétamintákat vittem fel. Egyáltalán nem lett gagyi szerintem, teljesen feldobta a fürdőt és tökéletesen bírta a vizet. Ebből a tapasztalatból kiindulva egyelőre azt tervezem, hogy leendő házunk (nyáron költözünk) konyhájának kicsit béna fehéres csempéjét is hasonló módon dobom fel.
Persze azért egy kérdésem is van... :) Azon gondolkozom, de lehet, hogy ez totál hülyeség, hogy a könyvszekrényeim ajtókeretét is ilyen módon díszítem (ott persze csiszolás után). Nagyon szuper absztrakt mintájú Marimekko szalvétákat néztem ki. Mi a véleményed erről? Köszi előre is a válaszodat!
Gabi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Gabi,

Csak technikailag tudok a kérdésedhez hozzászólni, hiszen nem látom az otthonod, nem ismerlek téged, így nem tudom hogy illeik-e majd a marimekko-szalvéta a bútorodhoz. De technikailag könnyedén kivitelezhető a dolog! :-) Hogy tartós is legyen, két (esetleg három) réteg vizes bázisú lakkot tegyél majd a tetejére!

Névtelen írta...

Kedves Kata!
Nagyon köszönöm a válaszodat, én is csak technikai szempontból gondoltam a tanácsra, mert Marimekkoban biztos vagyok, imádom :), és ezek után most már neki is merek állni majd :).
Amúgy ma még egy csomó bejegyzést elolvastam a blogodon, lassan kirajzolódott a kicsiház-nagyház történet, a konyha-mizéria, és megint megállapítottam, hogy tényleg nincs olyan, hogy valaki mindenkinek meg tud felelni. Amit te teszel, írsz, annyira pozitív, annyira sokat ad, hogy hihetetlennek találtam először, hogy még így is akadnak negatív hangok. De aztán rájöttem, hogy ez nem hihetetlen, ez mindig így van. Persze ettől még nagyon el tudja szomorítani azt, aki éppen a céltábla. Úgyhogy nem is azt írom neked, hogy ne foglalkozz a bántásokkal, hanem, hogy sose felejtsd el, hogy nagyon-nagyon sokan vannak, és két napja most már én is ezek közé tartozom :), akiknek bearanyozod a napját és beindítod a kreatív fantáziáját. Szóval köszönet minden egyes bejegyzésedért! Alig várom, hogy legyen időm végigolvasni a maradékot is! Szeretettel,
Gabi

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips