2013/03/29

Megkövült tojások


Mostanában eléggé foglalkoztat a beton. Illetve minden, amit a betonnal lehet csinálni, és most nem járdára gondolok. Ez egy komoly trend idén, én pedig nem tudok a trendeknek ellenállni, meg egyébként is, mindig kellenek az új benyomások, új tapasztalatok.
Úgyhogy, most a betonnal ismerkedem, a cementtel és a falazóanyagokkal. Nem túl vicces ez a húsvéti télvíz idején, a hideg garázsban, ezért most csak kicsiben játszom, apróságokat kutyulok, aztán ha már jól kiismertem ezt az anyagot, jöhetnek a komolyabb projektek.
Most épp szürke cementet kevertem, aztán egy teljesen hirtelen ötlettől vezérelve, fogtam magam, és belemártogattam pár tojáshéjat. Franc se tudja mi jött rám, ez amolyan bevillanás volt, mint amikor a kisgyerek megfogja a sütő elejét, hogy megnézze, vajon milyen érzés.
És végül is, nem is sült el olyan rosszul, mintha a sütőhöz nyúltam volna.



A cement szépen rászáradt a tojásokra, érdekes felületet adva nekik. Ezekbe a fél tojáshéjakba egészen apró sziklakerti növényeket ültettem, amiből egy egész kosárnyit vettem most a Praktikerben 1790 Ft-ért (a kimaradtak is kaptak helyet végül).


Tojáshéjba ültetni nem túl eredeti , itt most inkább a cementbe mártott tojás ötletét mutattam be nektek. Akinek van kedve, csinálja meg kifújt tojásokkal is, és madzagon lógassa fel.
Akinek meg nem tetszik ez az agymenés, nézze meg a Fabergé-koppincs tojásaimat, hátha az jobban bejön.




( A fotón lévő váza pedig így készült sk)

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem nagyon eredeti !!!!
És ÉN mindig elolvasom a bejegyzéseidet az első betűtől az utolsóig ! :-D
Orsi

Ildó írta...

Szerintem is klassz!
Bár azt hittem, hogy lepattintod, vagy kiszedted valahogy a tojást és csak egy vékonyka beton rétegű " héj" maradt. De így is tetszik.

Névtelen írta...

Már megint és megint: mi lenne veled a pinterest nélkül! Egy hete ezzel van tele. Bár azok kicsit szebben, igényesebben kivitelezve. Ezt te kb. két perc alatt dobtad össze, hogy legyen valami "eredetit" posztolni húsvétra.

Szentgyörgyi Kata írta...

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Névtelen! Már nagyon vártalak, tudom, hogy körülöttem forog az életed :-)
Hagy magyarázzak el neked valamit: mint látod, a fotókat nem én, hanem Orsi barátnőm készíti, azért, mert ő sokkal jobban fotóz és szerintem, az olvasóknak komoly érték, ha szép képeket is kapnak a jó ötletek mellé.
Tudod, ez úgy működik, hogy Orsi nem jön el minden egyes alkalommal, amikor csinálok valamit, hanem előre dolgozom, és amikor van ideje, ő befotózza az addig megcsinált munkákat. ez azt jelenti, hogy sokszor több nappal, vagy akár egy-két héttel is készen vagyok már a munkákkal, ami végül kikerül a blogra. Tehát, amikor az ominózus blogposzt, amiről feltételezésem szerint te beszélsz: http://camillestyles.com/easter/diy-cement-easter-eggs/
ami egyébként valóban zseniális, sőt, sokkal jobb, mint az én ötletem, megjelent, akkor a fotóim már készen voltak. Vagy komolyan gondolod, hogy megjelenik egy poszt 27-én, én pedig azon nyomban rohanok lekoppintani, hogy 30-án reggel hétkor már kiposztolhassam????
Szerintem, jobb lenne, ha azt az időt, amit arra fordítasz, hogy engem mindenáron befeketíts minimum a plágium vádjával, fordítsd arra, hogy rendbe szeded az életedet, meg a szánalmas kis blogodat, amit valószínűleg senki nem olvas és ez téged mérhetetlenül frusztrál.
Sok sikert!

bjudi írta...

Szia Kata!

Ez a beton dolog engem is nagyon foglalkoztat mostanság. Néhány kezdeti kísérleten már túl vagyok, még arra kell rájönnöm, hogyan lehet csillivilli fényesre polírozni, aztán jöhet a konyhapult.:) Nincs valami ötleted? Amúgy a tojásaid nagyon tetszenek, mindkét stílus.:) Akik meg a Fabergé csicsa miatt panaszkodtak, most örüljenek a puritán változatnak! :)

Zsuzska írta...

Nekem speckó a Te beültetett betonosaid ezerszer jobban tetszenek, mint a másik blogbeliek, az agyoncsicsázott Fabergékről már nem is beszélve!!! Jövő évben tuti ilyesmi lesz az asztaldíszünk - imádom! :-)
Köszönöm a (megint) remek ötletet!

Névtelen írta...

Te jó ég, ha azzal jár a népszerűség, hogy az embert sárral is megdobálják...
A fanyalgóknak üzenem, hogy szerintem szuper (és főként igényes, szépen kidolgozott)dolgokat készítesz, ráadásul korrekten fel szoktad tüntetni, hogyha valaki/valami inspirálta az adott művedet. Úgyhogy nem tudom, hogy mi végre a kötekedés.
És csak azért írtam névtelenül, mert nekem is szánalmasan kevés a látogatottságom (ami egyébként mérhetetlenül frusztrál, mert úgy érzem, hogy mindent megteszek, hogy ne így legyen), és még nehogy megsajnáljanak. :S
Szóval a pocskondiázó megjegyzések ne szegjék a kedvedet!
Üdv. Ancsa

birge írta...

Engem viszont az érdekel, hogy hogyan lehetne a hobbibeton súlyát kiszámítani? Mármint hogy hány kiló lesz kábé a kész alkotás. Bárszékben gondolkodom, de azért jó lenne, ha meg tudnám emelni, valamint nem törné össze a padlót, amikor elborul...

Szentgyörgyi Kata írta...

Ancsa, minden blog úgy indul, hogy nem olvassa senki, úgyhogy hajrá, ha jó vagy akkor úgyis egyre többen lesznek.
bjudi, fogalmam sincs, hogyan lehet a betont fényessé varázsolni, gyanítom, polírozással nem, de szerintem lakkal lehetne próbálkozni. Viszont, Birge rátapintott a lényegre: a beton kurva nehéz, amit én itthon kotyvasztgattam, abból tuti nem lenne konyhapult :-) Vagy nagyon masszív cucc kéne alá. Vannak a neten hipertufa kaspó DIY-leírások, én abból indulnék ki, asztallap és sámli esetében is.

korall írta...

A Spektrum Home-on láttam nemrég az "Álljon meg egy kertért" c. műsorban ilyen betonfényesítő valamit (folyadék), amit már keveréskor beleraktak az anyagba. Színezni is tudták így a betont, nem csak fényezni. A műsor után rákérdeztünk a Baumaxba, de csak néztek ránk nagy kerek szemekkel...
Sajnos a neve nem jut most eszembe, de ha valakinek van ideje és kedve visszanézni az adásokat, biztosan hamar megtalálja, mert elég gyakran dogoznak vele a műsorban.
Na persze az Amerika...

Judit

korall írta...

... bocsi, Baumaxban...

Lara írta...

Kellemes Húsvéti Ünnepeket! Miből lehet öntőformát késziten, hogy ne folyon ki a cement?

Névtelen írta...

Kedves Kata,
Kerlek ne huzd fel magad az ilyen bejegyzeseken, nem er annyit az idod, energiat, hogy ezekre valaszolj. DIY blogger vagy es abban a pillanatban, ahogy nyilvanossag ele tarod az otleteidet es a munkaidat, szinte elkerulhetetlen, hogy legyen valaki akinek nem tetszik es ezt meg is jegyezze. Elhiszem, ha rosszul esik es tudom, hogy vagysz minden pozitiv visszajelzesre, de nem er annyit, hogy felidegesitsd magad. Erzem a valaszodbol a duhot, de pont ez a provokacio volt a kommentelo celja, hogy felhuzzon. Es ezt nem jo latni, hogy a klassz, vagany csaj Szentgyorgyi Kata duhos. Bizz magadban! Hidd el, jo az, amit csinalsz es kesz. Ez a blog mar bizonyitott.
Tovabbi sok inspiraciot, szep munkakat es boldog pillanatokat kivanok!
M.Zsuzsi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Zsuzsi! Köszönöm a megerősítést. Valóban, kár időt vesztegetni a rosszindulatú trollkodókra. Bár bevallom, a rosszindulat az, amit egyáltalán nem tudok tolerálni.
Lara, látom, van még ebben a témában sok kérdés, érdemes lesz vele foglalkozni. A beton állaga szerintem nem folyós, vagy legalábbis, nem kell folyósra keverni. Rétegelt lemezből, de akár vastagabb kartonból is lehet öntőformát készíteni.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips