2013/05/15

Szőnyeg! Szőnyeg! Szőnyeg!

Ez a szőnyegdolog olyan nehéz kérdés. Mert a szőnyeg adja meg a szoba végső hangulatát, a melegség, a puhaság érzetét.  El lehet vele rontani az egész szoba berendezését, vagy épp fordítva, javítani lehet vele rajta.
De annyira, de annyira csúnya szőnyegeket lehet itthon kapni! (úgy értem, megfizethető áron)
Már a nappaliba és az előtérbe is nézegettem, hogy mi az, ami nekem tetszene, de most, a gyerekszobába különösen aktuálissá vált, hogy válasszak valamit.
Mint tudjátok, engem a hideg kiráz a tipikus "gyerekszobai szőnyegektől", nem is értem, hogy nem bántja a szemét a sok embernek aki megveszi őket a csúnya színösszeállítás, a harsányság és a rettentő grafika.
A fiúk régi szobájába festettem olyat, ami oda illik, és mégsem az elcsépelt bolti verzió, de ebbe az új szobába valami komolyabb, elegánsabb darabot kerestem.
Szeretem az Ikea fekete-fehér és geometrikus mintájú szőnyegeit, de ott nem találtam most olyat, ami a fiúk szobájába illett volna.
Amit viszont a legjobban szeretek, az a Kilim és a perzsa.
Sok-sok éve, sportolói pályafutásom során, egy isztambuli versenyről hazatérve hoztam magammal életem első kilimjét, ami azóta is költözik velem mindenhová, és mindegyik általam tervezett enteriőrben megállta a helyét, sőt! Pedig annak már több, mint tíz éve....
A kilimek viszont nagyon drágák, fene a gusztusomat. (pedig a nappaliban az lesz majd egyszer, az tuti!)
A Vaterán kilim-utánérzetű, nagyon régi, kopott szőnyegeket viszont bármikor le lehet vadászni, ha nem is potom, de megfizethető áron.
Az ilyen típusú szőnyegekben pedig az a legjobb, hogy a kopottság nem árt, inkább sokszor használ neki. Viszont, a vételárba mindenképp bele kell kalkulálni a négyzetméterenkénti 1190 Ft-os  tisztítás árát!
Én legutóbb, egy hetven éves sárkányos szőnyeget fogtam ki, és azonnal beleszerettem. Még nem is volt készen a háromszögfal, de már tudtam, a fiúk szobájának fő dísze és berendezési eleme ez a szőnyeg lesz:





Tudom, hogy nem gyerekszobai. Tudom, hogy ezt nem szokás. Tudom, hogy furcsa. De én szeretem. A sárkányos minta pedig a fiúkat is meggyőzte, ráadásul a színe piros és kék, ami a kedvenc színük.
És ahogy a művelt francia mondaná: Think outside the box!

A fiúszoba többi részlete:
-háromszögfal
-DIY ládák a plüssöknek
- Ikea komód "antikolva"
-asztali lámpa

Fotók: Balogh Orsi

37 megjegyzés:

Paat írta...

Bár nekem ezek a szőnyegek mindig múzeumos feelinget hoznak, ebben a változatban nagyon igényes és igazán tetszik! Ötletem az "autósra": Egy kis méretűt kell tartani összetekerve, amit havonta 2-3 napra előveszek nekik. Berendezkednek, kiautózzák magukat és a következő porszívózásnál "saaaaaajnos el kell pakolni:)"

Névtelen írta...

:) Nálunk a '80-as, '90-es években ez úgy volt megoldva, hogy öcsémnek nagypapánk csinált egy nagy sötétbarna pvc-re, fehér szigszalaggal körbevonalazott autópályát. Zebrával, háztelkeknek kialakított bejáróval. Nagyon ötletes volt. :) Viszont anyukám is ragaszkodott a vastag, mintás - puha - perzsaszőnyeghez a gyerekszobában, ami kb. 2,5 x 3 m-es volt, így az autópálya a szőnyeg alatt kapott helyet. Ha játszottunk, az csak fel lett csavarva, este pedig vissza... Évekig megvolt, már el is felejtettem, a bejegyzésed juttatta eszembe :)

Jucus írta...

Nagyon jó ez a szőnyeg! És öröm látni, hogy nem csak az én fiaim szobájában van ilyen(illetve hasonló)...merthogy eddig szinte mindenki "meglepődött" rajta.

Névtelen írta...

Szerintem nagyon csúnya :( Pedig szeretem a kopottat, a shabby chic-et, de ez a szőnyeg nekem kuka... és szerintem a fal jópofaságát is agyonüti.

Zitus írta...

Drága Kata!

Én mindig imádom, amit csinálsz, és szinte kivétel nélkül tetszik is. Szinte! Mert ez most nagyon csúnya. Számomra pont azt a hatást érte el, amit írsz is a postban: lehúzza a szoba hangulatát, de nagyon. Én semmiképpen nem tenném a gyerekszobába, de semmilyen helyiségbe sem. Ehhez a gyerekszobához én egyszínű szőnyeget választottam volna, a jó kis pihe-puha, és nagyon vastag fajtából, amire jó rálépni, mert belesüpped a lábad. :)

Drab Melinda írta...

Annyira orulok hogy ilyen szonyeget látok gyerekszobában is!! Én olyan gyerekszobában nottem fel, ahol szintén hasonlo szonyeg volt, és a kisautókázást ugy oldottuk meg, hogy a minta indáin, vonalain tologattuk a autókat! Vagy legóból építettuk a pályát :) Nekem nagyon tetszik!

Lívi írta...

Sztem jól néz ki a szőnyeg ebben a szobában. A kopottsaga viszont nem jön be nekem.

Nikóca írta...

A fiúszobának minden momentumát imádtam eddig, ez most valahogy nem jön be... Picit zavar, ha ennyire kopott a szőnyeg, valahogy a puhaság érzetét is elveszti ezáltal... A szőnyeg maga nagyon jó lenne, csak kár, hogy ennyire kopottas... Persze ez csak az én véleményem/ízlésem... :)
A színekért odavagyok, amiket varázsoltál ebbe a szobába... :O Csupa olyan, amit nem tudnék elképzelni, erre tessék, keversz egy olyan kombót, amit elkezdek "kívánni"... Nagyon szuper! A geometrikus mintákat sem szoktam szeretni, de ez a fal valami csodás! Mind színekben, mind formában... Hihetetlen csaj vagy! :)

Én egyszínű szőnyeget tettem volna (talán bézs, vagy piros színben), és pont olyan süppedősre gondoltam én is, mint Zitus! :)

Mikesandi írta...

Szia! A szekrény és a lámpa jó, a fal színei is, bár a geometriai minták nem az én világom. A szőnyeg viszont borzalmas. Amúgy sem tetszenek ezek a szőnyegek, de ez még úgy a típusán belül is ronda, nagyon kopott, szerintem is kuka... Bár tudom, hogy nem szokott meghatni a kritika, de ezt most tényleg többen mondjuk:)
Persze nem kell senkire sem hallgatni, ha neked tetszik. Nekem csak az merült fel, hogy jó, hogy ilyen izlésvilággal rendelkezel, de egy gyerekszobát, ha már megteheti az ember anyagilag, nem a gyerekeknek kellene berendezniük? És most nem bántásból mondtam... Csak én emlékszem, hogy majd kiugrottam a bőrömből amikor 12 évesen tapétát választhattam... (Légyszar mintájú lett, rém ronda volt:D) Nekem nagyon tetszett anno. Szerintem az az igazi gyerekszoba, amit a gyerek dizájnol... Nekem ezek az überkúl színben formában mintában anyagban eklektikus vagy éppen halálra passzoló szobák nem bejövősek:) Túlságosan túlgondolt...:)

Csehy Barbi írta...

Uhh, Kata!
Az egész postot úgy olvastam végig,hogy azt hittem,viccelsz.Vártam,hogy jön az igazi szőnyeg,és ez csak valami poén akar lenni.Ez most nekem nagyon nem gyere be.Erre a szőnyegre szavakat sem találok.Borzalmas.Agyoncsapja az egész szoba hangulatát.A kopástól pedig olyan,mintha koszos lenne.Bocsánat,nem bántásból,de ez nekem most nagyon-nagyon NEM!
Egy sima fekete szőnyeg nagyon feldobná a szobát sztem.

Névtelen írta...

Bocsi Kata, hogy én is azt mondom, de ez a szőnyeg tényleg kuka... Én még egy nyári konyhába se tenném be és szerintem is elrontja a szobát. A háromszöges fal és bútorok egész más stílusúak. Egyszínű szőnyeg illik oda, hogy megmaradjon a fal hangsúlya. És hidd el, nem rosszindulatból írtam.
Egy másik Kata

Szentgyörgyi Kata írta...

Pedig nem viccelek :-)) Ez tök komoly. Nekem pont az egyszínű szőnyeg lett volna nem bejövős, talán épp a sablonossága miatt. De sebaj, az a lényeg, hogy nekünk meg ez tetszik, ráadásul, mivel nincs rá kereslet, potom pénzért jutok ilyen csodás darabokhoz! :-)

Mikesandi, az én fiaim 4 és 7 évesek és pont nem érdekli őket a dizájn és a lakberendezés. Talán mert fiúk, vagy mert még kicsik? Őket ebből az egészből csak az izgatja, hogy legyen sok piros és kék, és legyen helye a Star Wars figuráknak meg a legónak. Minden másnak, amit én alkotok nekik, szívből örülnek én meg legalább sunyiban formálom az ízlésvilágukat, hogy amikor eljön a kamaszkor és maguknak rendezik be a szobájukat, ne kapjak idegrohamot.

Szentgyörgyi Kata írta...

Mikesandi, még annyit fűznék hozzá, hogy valóban nem hat meg a kritika, mert ezt a házat nem a nagyközönségnek, hanem magunknak rendezem be, úgy, ahogy nekünk tetszik. Szóval, nem kívánságműsor :-D

Susula írta...

Kedves Kata! Nekem a szőnyeg már akkor nagyon tetszett, amikor a komódos posztban feltűnt. Akartam írni, hogy milyen szuperül mennek a színei a piros-kék-szürke falhoz. Nálunk is ilyen volt a gyerekszobában /is/, azért valahogy elautókáztunk rajta. Még zebránk is volt - igaz, oroszlán és griffmadár társaságában... Nagyon szép!

Unknown írta...

Nekem tetszik a szőnyeg. Pontosítva a szőnyeg önmagában nem - én nagy "kilim fan" vagyok - de ide nagyon jól megy. Milyen érdekes, hogy mennyien megbotránkoztak! :)

Mikesandi írta...

Persze, hogy nem kívánságműsor:) Csak amikor sok ezer ember olvassa (lehet tízezer is?), akkor azért a kritika bármilyen építő is, elő fog fordulni.

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Andi!

Kerlek ne ertsd felre, mert most ugy erzem nem ertesz. Engem nem zavar hogy nem tetszik es megertem ha masoknak ez a szonyeg borzaszto. Nem leszek banatos azert mert te nem tudnal egyutt elni ilyen butorokkal, holmikkal. De megha tizezer ember fujjol egyszerre, akkor sem gondolkodom el a valasztasomon, mert nekem meg ez tetszik. Egyszoval, ertem en a kritikat, el is fogadom, de attol meg ez van, ha tetszik, ha nem.

szilvikém írta...

Azon gondolkozom, hogy nekem miért tetszik nagyon is ez a szőnyeg itt.(Nem minden tetszik a blogon. Az alapelv, a blog alapgondolata, a mottótól kezdve, az , ami nagyon tetszik. Ugye, nem én írom ezt a blogot, fura is lenne, ha minden tetszene.)

Szóval miért tetszik annyira nekem?
Talán mert fiaim (is) vannak, tudom hogy működik egy fiúszoba, amiben játszanak. Puha, süppedős szőnyeg nem működik benne. Viszont kell szőnyeg, ami melegséget ad, amire jó odaülni, de amit nem kell félteni, bírja a strapát. Mindenképp barátságos az anyaga. Ez olyan.
És még: ha tudunk olyan tárgyakat is tenni a gyerekek életébe, amiknek története, múltja van, amik kopottak, mégse kuka:D, az szerintem zseniális. A fiúknál valahogy főleg olyan jó érzés ilyet látnom, mintha ez adna valami mély, komoly "alapot", amin megvethetik a lábuk, értékek, amiket átmentünk. A nagypapa tintaitatósa, egy régi lámpa, egy öreg szőnyeg. Ezek valahogy tanítanak, nem gondolunk rájuk, de ezek segítenek, hogy hálásabbak legyünk, hogy kapcsolódjunk, hogy tudjunk honnan elindulni.

És persze nem élhetünk múzeumban, és gyerekeink meg főleg nem :D Jó ízléssel, ügyesen kell kitalálni ezeknek a helyét, esetleg új szerepét.

Végül, a hideg ráz, nem csak a ronda szőnyegektől, hanem a sematikus, ízléstelen, rémséges gyerekszobáktól is.

Ez pedig roppant stílusos, van benne valami vagány, fiús elegancia, hogy az embernek kedve volna (játszásiból) uraimnak hívni a két tulajt.

Nagyon tetszik.

Gratulálok!

Szentgyörgyi Kata írta...

Basszus, Sasvári, ilyen gondolatok jártak a fejemben, amikor elkezdtem a szoba berendezését! Csak én nem tudtam volna ezt ilyen szépen megfogalmazni, úgyhogy köszönet!

Mona írta...

Szia Kata!

Nekem is nagyon tetszik. :) Bár a szőnyeg tényleg elég kopott, de amúgy... (És legalább nem kell rá vigyázni annyira).
Ami többnyire megfog az általad berendezett szobákban az az, hogy külföldön is lehetne. Ez így furán hangozhat, de bók - nem tudom, miért van ez, de a magazinokban megjelenő otthonokból is a más országbeliek fognak meg - talán az a legjobb kifejezés, hogy van stílusuk :)


Móni

ui: a közelgő új házunk, és bevallom, kicsit a blogod hatására is, én is elkezdtem. (festettladafia.blogspot.hu) Mondd, nálad mennyi idő után jelentek meg az első látogatók? :)

Móni írta...

Nekem az a szőnyegetek is tetszik, ami a gardróbban van :) Szép, harmonikus színek.

szilvikém írta...

Sikerült neked megfogalmazni!! Hát épp ez az! :D

Névtelen írta...

Kata, a magyar népmesékben a sárkány figurája nem hordoz pozitív tulajdonságokat.
Gondoltál e erre, amikor játszó szőnyegnek betetted a gyerekszobába ezt, az amúgy színvilágában tényleg jól illeszkedő darabot?

marcsa

Szentgyörgyi Kata írta...

Nem :-)

Nikóca írta...

Szerintem nem azért mondjuk el a véleményünket, mert azt gondoljuk, hogy Kata "elgondolkodik" a hallottakon, és gyorsan elszalad venni egy süppedős hupikék szőnyeget... :D Ez csak eszmecsere, nem kell túlgondolni... Bár én csak a magam nevében beszélek, hiszen imádom, amit Kata csinál, de úgy gondolom, hogy nem csak akkor írom le a véleményem, ha valami baromira tetszik, hanem akkor is, ha esetleg nem az én esetem... Egy percig sem gondoltam, hogy két nap múlva a következő postban bemutatja a fiúszoba vadiúj szőnyegét, mert összeszégyellte magát, hogy be merte tenni ezt a szőnyeget a gyerekszobába... :D
Én spec. nem botránkoztam meg, csak csodálkoztam a szőnyegen... :)

De általában nincs lehetőségem kinyilvánítani a nemtetszésemet, mert mint említettem, 10-ből 9 dolog csodaszép ezen a blogon, és egyszerűen IMÁDOM!

Szentgyörgyi Kata írta...

Én még annyit fűznék hozzá, hogy ezt a blogot azért írom, hogy valamilyen szinten tanítsak. Bútorátalakítást, barkácsolási fortélyokat és olykor stílust is. (mert stílus nélkül a kerativitás semmit nem ér. lehetne ez az új mottóm...)
A ti dolgotok csak annyi, hogy örüljetek annak, amit megtanítok, amit szívből adok és adoptáljátok a saját belátásotok szerint ezt a tudást. Ami tetszik, vigyétek el, ami meg nem tetszik, felejtsétek el!

maficska írta...

Kicsit furcsa, ami ezen a blogon történik, a hozzászólásoktól sokszor megdöbbenek.
Mi ide ajándékot kapni jövünk, nem? Inspirációért, ötletekért, jómagam az élvezetes, friss, remek stílust is nagyon értékelem, tehát jól is szórakozom, ergo felüdülni járok ide. Pár hete fedeztem fel a blogot, s apránként végigolvastam a kezdetektől. Így egyben pláne jól látszik a sok bántás, piszkálódás, felesleges kritizálgatás és nem egyszer sértegetés... Ráadásul nem is egyszer jelezte, hogy rosszulesnek neki a keresetlen szavak. Persze lehet, hogy ez csak olaj volt a tűzre.
Kérem, akinek nem inge, ne vegye magára.
De miért is van ez így? Miért nem tudjuk megbecsülni amit kapunk? Sajnos ilyen a társadalom egy része, kíméletlenül irtja, üti-veri, bünteti azt, aki mer valamit csinálni. Különösen ha az illető szép és tehetséges. És - nem utolsó sorban - meg tud szólítani. Mert az azért elég ritka.
Szóval nem értem a kritikákat ezen az oldalon, igazán nincs rá semmi szükség. Ez nem valami ki-mit-tud vagy vetélkedő, ahol folyton meg kell nyilvánulni a pontszerzés érdekében. Fogadd el amit önzetlenül adnak és ne okoskodj, ízlésről amúgy sem illik vitatkozni. Kata kimondta a lényeget háromévnyi beszólogatás után meglehetősen barátságosan: Ami tetszik, vigyétek el, ami meg nem tetszik, felejtsétek el!
Na megyek asztalkát festeni :-)

Szentgyörgyi Kata írta...

Maficska,

Itt most szerintem nincsenek bántó kommentek, de sajnos csak azért nem, mert egy hete bevezettem a moderációt...:-(

Viszont nagyon köszönöm a kedves szavakat (nem csak neked, mindenkinek), hiszen nekem a jó szó, a dicséret a fizetség.
Én azt hiszem, nem ártok senkinek, nem bántok senkit, senkinek sincs itt oka bántani engem. (és ezt most a nem engedélyezett kommentekre értem leginkább)
Jó munkát neked!

L. M. Zsuzsi írta...

Kedves Kata és Kedves látogatók,
én is rég olvasom a blogot, és az idők során belőlem is többféle érzelmet váltott ki, néha negatívat, de legtöbbször nagyon is pozitívat, néha gyengébbet, néha nagyon erőset, néha megütköztem, néha irigykedtem...de leginkább rácsodálkoztam.
Ez szerintem rendben van így.

Mindenki különféle érzelmeket vált ki a környezetéből, és az a tény, hogy Kata a te blogbéli megnyilvánulásaid is sokféle reakciót hoznak elő az olvasókból, azt jelenti, hogy erős egyéniség vagy, egy érdekes, karakteres, és bátor valaki, aki nagy hatással van a környezetére.
Aki forradalmár és szeret provokálni is néha, meg új utakon járni, annak vállalnia kell, hogy ennek az a következménye, hogy sokan tényleg provokálódnak is, sokaknál felkavarja az állóvizet.

Szerintem ez teljesen oké. Ha az ember konfliktusmentes életre vágyik, inkább a szürke kis fogaskerék konvencionális, jól bevált szerepe felé orientálódik, amit nem bánt senki, de észre se veszi senki, olyan unalmas.... ;-)
Ez az út hideg-forró zuhannyal jár együtt, kétségkívül.

Az is oké, hogy az emberek a mindenféle érzelmeiket elmondják a szerzőnek, hiszen minden visszajelzés létfontosságú ebben a kreatív szakmában. De az már nagyon nem oké, hogy ezt bárdolatlanul és direkt sértő módon teszi meg valaki...

Én iparművész vagyok speciel, tudom, mit beszélek, benne vagyok ebben a szakmában, a vélemények sóvárgását ismerem belülről, és tapasztaltam én is hideget meleget, tudom, hogy a hideg lesújtó tud lenni.

De azt is tudom, hogy kritikát is lehet éretten megfogalmazni. Létezik építő kritika is. Érett ember képes a szimpla nemtetszését megtartani magának, mert annak mi értelme van, hogy "szerintem ez béna"??

De rá lehet csodálkozni a dolgokra, a másik ember másféle, esetleg zavarbaejtő ötletere is, hogy jé, de érdekes, hogy ennyifélék vagyunk! Rá lehet csodálkozni arra, hogy más szeme előtt másféle szempontok lebegnek, más a prioritás, más a stílus, más az életvitel és a hozzá illő környezet... Lehet ízlelgetni ezt, (ha már akkora hatással van ránk, hogy kommentelni kell, ugye), ez nagy kaland. Megszeretni nem muszáj, az is oké. Az olvasó a saját reakciói által saját magát is jobban megismeri, ez is nagy ajándék a praktikus tanácsokon túl.

Lehet például kulturáltan is más szempontokat megvilágítani, ami lehet hogy érdekli az alkotót, de lehet hogy nem, és az is rendben van.

Szerintem lehet beszélgetni, sőt vitázni is két tárgy harmóniájáról vagy diszharmóniájáról. Lehet beszélgetni az ízlésről is!
("Sten-Malténak nagy, vörös és elálló füle van.
Nekem tetszik a nagy, vörös és elálló fül.")

Csak anyázni, beszólni, rosszindulatúan ledorongolni, az nem kellene...

L. M. Zsuzsi írta...

Ja, és nekem annyi minden tetszett már a blogon, a régi és az új házban is, de eddig a csúcs nálam a geometrikus fal, ennek a színharmóniája. Ezzel nem tudok betelni!

L. M. Zsuzsi írta...

Ja, azt felejtettem ki, hogy bár azt semmi értelme közölni, hogy valaki ezt vagy azt a munkát bénának, vacaknak értékeli. de az már informatív az alkotó felé, ha elmondja az olvasó, hogy belőle a megoldás milyen érzéseket vált ki, árnyaltan... bármilyen előjelű is az.
Mert az első visszajelzésre legfeljebb azt válaszolhatja Kata, hogy "nekem tetszik, és a te anyádat", a második fajtára pedig val lehetősége neki is rácsodálkozni, hogy nahát, színes a világ, mindenki más, stb...
;-)

szilvikém írta...

Kedves Kata!
Örököltem a nagyanyámtól egy varrógépet. Tudod, olyan öntöttvas talpú, a fa lapja kissé romos, és maga a varrógép is gyönyörű. Most még nem tudom elhozni anyukámtól, még túlságosan ott a helye, és még egy kicsit emlékezni akarok rá, ahogy a gép mellett ült, és lehajtott fejjel maga elé nevetgélt, mikor kértem, hogy tanítson rá. (Híres kétbalkezes voltam gyerekkoromban, suta, úgy mondták :D, meglehet így leszek híres kreatív...)Szóval rám hagyta a mamám a gépet, éppen rám.
Az a vágyam, hogy legalább ilyen színvonalasan tudjam ezt a tárgyat integrálni az életünkbe, ahogy ezt a szőnyeget neked sikerült. Remélem, van esélyem. Nem fogom elsietni. Súgjatok nekem, ha valami eszetekbe jut.

Névtelen írta...

Én nekem a www.szonyegpaplan.hu szakemberei ajánlottak a barokk hangulatú üllőgarnitúra mellé egy modernebb shaggy szőnyeget és nagyon jó lett a végeredmény. Eleinte nagyon kétkedve fogadtam. Most már több helyen látom a szélsőséges lakberen dezési stílusok sokszor elférnek egymás mellett.

a kilimboltos írta...

lehet?, hogy elfogult vagyok, de puha, süppedős szőnyeget legutoljára tennék gyerekszobába!

Concolor írta...

Érdekes, hogy milyen sokan ki vannak akadva a szőnyegen. Én imádom. Nekem ez a szőnyeg, és a komód párosítás tetszik. Számomra ez tette elviselhetővé a falat, mert engem pl. ettől a geometrikus mintázattól ráz a hideg. Mennyiért jutottál a szőnyeghez?

Szentgyörgyi Kata írta...

A szőnyeget huszonegy ezer forintért vettem a vaterán és fizettem még négyezret a tisztításért.

hajnina írta...

ez így gyönyörű ahogy van.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips