2013/11/03

Így dekorálj polcot!

A régi házamban olyan kevés volt a hely, hogy a nappaliba kellett bezsúfolnom az összes, na jó nem, mondjuk a hetven -nyolcvan százalékát a cuccainknak.
 Ezért akkor egyértelmű és kézenfekvő volt, hogy egy oda illő beépített szekrényre van szükség.
 Szerettem azt a szekrényt, sokat tervezgettem, gondolkodtam rajta, míg végül olyan lett, hogy mindent elnyelt, mégsem nyomta agyon a szobát, sőt inkább csak jót tett neki. (képek róla ITT és ITT)


Itt a Nagy Házban már nincs szükség arra, hogy a nappaliban bármit is tároljunk, mert a tetőtérben van egy gardróbunk (ITT bekukkanthatsz oda) és ott van az összes tárolni való holmink.
Így a nappaliban csak a könyvek és leendő dísztárgyaink kapnak helyet, semmi más.
Ezért, amikor a nappalink berendezését terveztem, úgy gondoltam, hogy az Ikea Vittsjö polcrendszert fogom használni a könyveink tárolására, mert kecses, könnyed és szellős. Nem akartam semmilyen monstrum bútort a nappaliba, mert nincs is rá szükség.
De aztán a múlt hét végén az Ikeában megláttunk egy új terméket, a Fjalkinge-t. Pont duplája a Vittsjönek, viszont magasabb, erős acélvázakkal és arányos felépítéssel, amitől számomra lényegesen értékesebb hatást kelt mint a Vittsjö. Valahogy menőbb, elegánsabb.
Van bennem ugyan egy erős késztetés, hogy átfessem, de egyelőre most így, fehéren szereltük össze. Aztán majd meglátjuk.....

FYI:  az Ikeában november 10-ig minden 60 000 Ft feletti nappali bútor vásárlása esetén 12 000 Ft-ot visszafizetnek az Ikea kártyára. Azoknak, akiknek ez most aktuális, igen kedvező ajánlat! Így mi több mint egy fél polc árát megspóroltuk, de mondhatom azt is, hogy végül Vittsjö árában vettük a polcot.

Amikor készen lettünk a szereléssel, akkor kezdődött a dolog nehéz része.
Hogyan pakoljam el a könyveket, hogy az szép legyen?
Igen, szép.
Mert nekem EZ a fontos.
Már az előtérből ezt a falat fogjuk látni, ezt látjuk az étkezőből is, így különösen fontosnak éreztem hogy a berendezett könyvespolc kedves, otthonos, rendezett és esztétikus hatást keltsen.
Pakolgattam, pakolgattam, variáltam, cserélgettem.
Közben előszedtem a Pinteresten gyűjtött inspirációimat.
Ezek alapján öt pontban határoznám meg, hogy mitől lesz esztétikus egy polcrendszer, hogyan kell dekorálni, hogy ne csak praktikus de a szemnek is kellemes, rendezett hatást keltsen.

1. Vertikális és horizontális elrendezés

A könyveket nem csak egyféleképpen (állítva) tehetjük a polcra! Sokkal érdekesebb a látvány, ha ritmikusan váltogatjuk a vertikális és a horizontális elhelyezést. Így könnyedebb is az összhatás és több könyv is elfér majd a polcon.
Extra bónusz: aki bírja idegekkel, rendezheti színek szerint is a könyveket. Khmm, tudom, hogy nem vagyok normális, de az elhelyezésnél én törekedtem erre is. :-)

www.nytimes.com
www.moth-design.blogspot.com

2. Apró csecsebecsék

Az apró kis díszek, emlékek, csecsebecsék oldják a könyvek nyomasztó tömörségét, légiesebbé téve az összhatást. Arról nem beszélve, hogy a díszek mindig jó kedvre derítenek! Hagyjunk nekik helyet a könyvek között! Tegyük  a polcra először a könyveket, majd azokhoz igazítsuk a díszeket. Párosítsunk nagyobb tárgyakat kisebbekkel. A képek, fotók, családi emlékek keretekbe téve tovább oldják a könyvek szigorúságát. Egyre több fotón látok polc elejére tett képet, tükröt. Nekem ez nagyon tetszik, szerintem stílusossá teszi a legegyszerűbb könyvespolcot is.

www.stylebyemilyhenderson.com
www.theglitterguide.com
3. Dobozok

A dobozkák praktikusak is nem csak szépek. Nagyobb dobozban sok apróság elfér, olyanok, amiket amúgy eldugnánk a szem elől. Szép dobozhoz nehéz hozzájutni, így becsüljük meg, ha sikerül beszerezni párat! Vaaaagy dekoráljunk sk kreatív hobby boltban kapható kartonpapír dobozokat.

www.home-styling.blogspot.com
4. Évszakhoz vagy ünnephez illő dekoráció

Úgy döntöttem, hogy mindig teszek majd a polcunkra aktuális dekorációt. Olyat, ami csak egy adott szezonhoz vagy ünnephez való. Mert így mindig lesz valami új, valami változás a polcunkon. -és mint tudjuk, a változatosság gyönyörködtet.

www.bliss-athome.com
www.bliss-athome.com

5. Hagyj helyet

Ha megtehetjük, ne zsúfoljuk tele a könyvespolcot. Minden sokkal szebben mutat, ha hagyunk neki egy kis helyet és szellősen rendezzük el a tárgyainkat. Ha megfelelő helyet hagyunk egy-egy akár általunk készített dísztárgynak, szinte művészi alkotássá emelhetjük, fókuszt adunk neki. Ráadásul így minden sokkal rendezettebbnek is tűnik.

www.designsponge.com
Zárójelben még annyit tennék hozzá, hogy nagyon szép, ha a polcokon zöld növények is vannak. Nálam most csak egy árválkodik, mert khmm, hogy is mondjam, komoly kihívásokkal küszködöm a növényápolás terén. Általában elfelejtem meglocsolni őket. Így nem kínzom a növényeket, de lehet hogy a cél érdekében megpróbálok változtatni ezen.

Ezek voltak tehát az inspirációk.
 Nézzétek meg, hogyan valósítottam meg az elképzelést a valóságban:









Ami most a polcokon van, azt itthon lévő dolgainkból raktam össze sitty-sutty, míg a fiúk az xfaktort nézték. A jövőben szeretném fejleszteni a polc berendezését pár szép porcelánnal, pozsgás növénnyel, izgalmas képkeretekkel és némi fényforrással.
De azért most is elégedett vagyok ám! Kellemesen alakul a nappalink.
Nézzétek csak, ilyen volt tavaly ősszel:

Before
 Most pedig:




Ehhez képest nagy a változás, igaz? Pedig még messze van a vége, ez korántsem a "kész állapot"!
Megvan a polc, megvan a tv-t rejtő szekrény.
Van szép szőnyegünk is. A mikrobi-bútor jelképezi a jövőbeni kandallónkat. (ha minden jól alakul, karácsonyra meg is lesz)
Erre a falra szeretnék még a meglévő képeink mellé egy válogatást, amikhez már gyűjtöm az anyagot. Jó lenne pár szép fényforrás és függöny.
Ami a leginkább kilóg most a sorból, az a kanapénk. Szegény. Igazán jobb sorsra érdemes, de nem nálunk.
 Ezért már most szólok, hogy decembertől eladó lesz, mert lecserélem!
Mit gondoltok, jól haladunk?

fotók a nappalinkról: Balogh Orsi

14 megjegyzés:

zuella írta...

Nagyon jól alakul a nappalitok, a tv szekrényért teljesen odavagyok (najó irigy)! A polcokból szerintem a jót hoztad ki: kedves, személyes a látvány, még a kiegészítők nélkül is. Sajnos nem tartom túl hitelesnek a pinterestes és egyéb enteriőröket, kétlem, hogy mindig mindenki csak trendi színű, vaskos fashion és design albumokkal rendelkezik az otthonában :) Hozzám közelebb áll a mindenféle szép és csúnya könyvekkel zsúfolásig rakott polc, csak ne omoljon össze!

Kucorgó anyámkája írta...

Tényleg nagyon jól alakul. Sőt, lelki szemeimmel már az új kanapéval látom a nappalit. Ha előérzetem nem csal, akkor Chesterfield stílusú lesz? ;)

Névtelen írta...

...oder MCM Ikea Stockholm kanapé...?;)
P

Névtelen írta...

Ismét beleolvastál ezzel a poszttal a gondolataimba Kata. Pont a napokban kezdtem el mentegetni képeket pinterestről a könyv elrendezésekről, át akarom pakolni a könyves polcot a dolgozóban. Köszi az összefoglalót, a legjobbkor jött! Nagyon jó lett, szépen alakul a nappali! Én személy szerint a kanapét várom a legjobban, annyira kíváncsi vagyok mit fogsz kitalálni! Te kárpitozod, ugye? Én kb egy éve keresek normális kanapét a nappalinkba(mindjárt kettőt egymással szembe) de vagy én vagyok tök béna, vagy nem lehet itthon kapni normális kanapét. Olyat szeretnék ami egyszerű, letisztult(nem modern, és nem antik)kényelmes, és kinyitható vendégágynak. Egyszerűen nem találok ilyet. Vagy csak milliókért. Mindig irigykedve nézem a pinteresten a képeken a kanapékat. na és akkor a teraszra való kerti kanapé fóbiámról nem is beszéltem...oda se találok a kedvemre valót. Pedig esküszöm, semmi extrára nem vágyom. Kanapé hiányt észlelek a hazai piacon? Ezért is nagyon várom a te verziódat! Üdv.Jucus

Szentgyörgyi Kata írta...

Valójában már régen megvan, hogy mi kerül ide: az a kanapé, ami teljes pompájában sosem készült el a régi házban és most a sufniban várja jobb sorát: http://akicsihaz.blogspot.hu/2011/03/ooops-i-did-it-again.html

Kell hozzá egy szép kárpit és nekiláthatok :-))))

Jucus, amit te kívánsz, az a lehetetlen. Főleg kinyitható verzióban :-(

Szentgyörgyi Kata írta...

Ám karácsonyra új kanapét ígértem itthonra, szóval másfél hónap múlva lehull a lepel :-)

Névtelen írta...

De szép ez a kanapé! Sok sikert A kárpit megtaláláshoz! Én gyógyíthatatlan optimista vagyok, úgyhogy nem adom fel a kanapé keresést:), egyszer csak megtalálom. Körmendre készülök eljutni, ott van az ADA bútorgyár, hátha ott gyártanak nekem egy kedvemre valót...ha nem, elfoglalom a gyárat, átprogramozom a gyártósorokat, és pótlom a hiányt a magyar piacon. :)

képtelen írta...

Szia Kata!
Két dologra reagálnék.
1. Viráglocsoláshoz segítség lehet a telefonos emlékeztető. Pittyeg, ha itatnod kell.
2. Kicsit félelmetes a szín szerinti könyvrendezés. De már elmondhatod, háziasítod az ETO-t (Egyetemes Tizedes Osztályozás). Nálad SZETO-rend van: Színileg Elrendezett Trendi Organizáció. :)

Lolli írta...

A könyvespolc nálunk mindig is szent dolog volt, mert apum fiatalkorában a keresete nagy részét erre költötte.
Úgyhogy díszítésre nem sok hely maradt a rengeteg könyv miatt. Mostanában végre megcsináltatták a nappaliba a szép polcrendszert, amit ő tervezett.
Fehér mdf lapokból vitrinekkel és fiókokkal kombinálva, hogy az ember még se érezze azt, hogy rászakad egy egész könyvtár. :D Persze pár könyvet azóta sikerült levinni a nyaralónkba is.
Csodaszépek lettek a polcaid!
Te is ilyen notórius elfelejtős locsoló vagy?...Mint én?
Ne állíts be semmilyen pittyegőt, lehet, hogy még az agyadra is megy.
Én kifejlesztettem egy jó módszert, direkt olyan növényeket tartok amiket ritkán kell locsolni.
:D Tessék, jön a karácsony, és most fog virágozni a karácsonyi kaktusz, három hétig elfelejted meglocsolni, és utána kivirágzik.
Van egy foltos kis cambria orchideám, kiderült, hogy ezt se kell gyakran locsolni, 3 hét kihagyás után ez is virágba borul.
Árnyékos, száraz lakásban élek, de vígan éldegélnek velem a lepke orchideák is. A két világos ablakomat teljesen teleraktam velük. Egy kicsit megcsípi őket a hideg és már virágzanak is. Hetente jó ha egyszer adok nekik vizet, amikor épp eszembe jutnak. Általában a műanyag flakonban maradt utolsó csepp ásványvizemet kapják meg.
A nagyon árnyékos ablakomba meg két cserepes modern művirágot tettem, amit én készítettem. Olyan élethű, hogy meg nem mondod, hogy műűű ... :D
Na jól kidumáltam magam...

Névtelen írta...

Elöször is köszönöm a virtuális fenékberugást, már napok óta az agyonzsúfolt könyvespolcon legeltetem a szemem, sehogy se tetszett. Ezzel a poszttal megadtad a szükséges motivációt, reggel nekiálltam, most fejeztem be... Nekünk egy majd hat méteres fehér egy pár zárt és vitrines modulos ikeás "besta" kombónk van, légiésnek nem igazán nevezhetö, inkább könyvtárhangulata van (még létránk is van hozzá!). Vitrin a férjem modellautógyüjteménye miatt muszáj volt, utólagosan vettük hozzá az ajtókat, kín volt portalanítani öket, a zárt részek társasjátékokat, fényképalbumokat na meg a varrógépemet és kellékeit rejtik. Egész nap tetriszeztem, hogy jó legyen, harmónikus is, de az értelem se vesszen el. Ha csak színek szerint kombinálok, akkor a Harry Potter hét kötetét hét különbözö polcról szedhetném össze. Elöször témakörök, írók szerint válogattam, aztán színek szerint állítottam össze öket. Az egyes írók könyveit meghagytam együtt, de a sorozatok kötetein belül már igyekeztem szinek szerint rendezgetni. A vázákat, mécsestartókat is szinek szerint csoportosítottam, szerintem kihoztam belöle amit lehetett. Kevesebb könyvünk nem lett, de sokkal szebben néz ki!
A karácsonyi kaktuszt én is csak akkor szoktam locsolni, amikor már csont száraz a földje, mégis rendszeresen virágzik, az orchideáim is kábé kéthetente kapnak vizet, mégis gyönyörüek, én is csak ajánlani tudom öket.

Mégegyszer köszönöm a posztot, még azt a polc elé lógatós képkeretesdit kipróbálom, hogy nálunk müködik-e...

Timi

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Nekem az összes kép közül mégiscsak a te polcod tetszett meg a legjobbam, mert a többi olyan zsúfolt és némelyik egyáltalán nem "könyvespolcos". (De ha döntenem kéne, én az a "régi" gyönyörűséget tuti elhoztam volna magammal a helyedben, de ide az lehet, hogy nem passzolna.:)
Más: csak nálam gond, hogy ha külön megnyitom a képeket a cikkeidből, akkor nem látok belőlük csak egy-egy vékony csíkot, vagy más sem tudja megnézni őket?
(tudod, mikor ráklikkelek az egyikre és fekete háttérrel külön megjelennek csak a képek)
Minci

Szentgyörgyi Kata írta...

Örülök, hogy alapvetően tetszik nektek a polc és hogy van akiket inspiráltam egy jó kis pakolásra :-))))
Minci, sajnos ez a funkció nálam is vacak. Nem tudom az okát és nem tudom javítani mert nem értek hozzá :-(

Névtelen írta...

Szia,
Nekem a Te polcrendszered jobban tetszik, mint némelyik inspiráció, de a bronz színű izék nem teljesen odavalók szerintem. Én valami színesebbet, mondjuk egy sárga vagy zöld vázát tennék oda :) De ennyi, és őszintén gratulálok hozzá! :)
Anna :)

Névtelen írta...

Esetleg új, karcsú lábak és másik kárpit a kanapénak?

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips