2013/12/30

A leginspirálóbb DIY munkák 2013-ban

Az életemben mindig nagyon fontos igény volt a folyamatos fejlődés és ebből kifolyólag a folyamatos változás.
Szeretem a megújulást és szeretem ha valami egyre jobb és jobb.
Amikor nekivágtam a blogírásnak és belecsöppentem a DIYkodásba (Csináld Magad Mozgalom!) még zöldfülű, tapasztalatlan és bizonytalan voltam.
A szemetek láttára tanultam, okultam, fejlődtem és változtam. Bevallom őszintén, van is pár olyan munkám, amire ma már nem vagyok büszke, viszont azt is látom, hogy még mindig van hova fejlődni.

De ahogy a külföldi példákon látom, sokan mások, más DIY bloggerek is így voltak, vannak ezzel!
A legfontosabb változás, ami 2014-ben is a legfőbb trend lesz, hogy a DIY, vagy inkább az IGÉNYES DIY többé már nem jelent egyet a sufnituninggal, a felesleges és csúnya kacatok még feleslegesebb és csúnyább kacattá alakításával!
A DIY blogger társadalom átalakult, felfejlődött és azt látom, hogy a jobbak szinte dizájnerekké alakultak át, olyan munkákat publikálva ami ha egy drága boltban jönne szembe velünk, szemünk sem rebbenne a soknullás árcédula láttán.
2013-tól a DIY nem tákolás, nem haszontalan újrahasznosítás (értem ezalatt az értelmetlen kacatgyártást), hanem meghökkentően egyedi, különleges és leginkább drágának és igényesnek kinéző tárgyak, bútorok, lakberendezési kellékek előállítása magas színvonalon!
 Igény van arra, hogy minden, amit magunk állítunk elő, az menőnek nézzen ki, hogy úgy hasson drágának, hogy valójában nem az. Legyen tőle szebb, igényesebb, egyedibb a lakásunk, de nem úgy, hogy ordít róla, hogy mi csináltuk. Az igényes DIY arról ismerhető fel 2014-ben, hogy a barátaink megkérdezik: wow, ezt meg hol vetted??
Én hithű trendkövető vagyok és ennek jegyében-szellemében követném is ezt a trendet 2014-ben.

Ebben a posztban összegyűjtöttem a nemzetközi DIY-bloggerek számomra leginspirálóbb munkáit, amikből lehet tanulni, amelyeket érdemes koppintani.


1. Az egyik legszembetűnőbb trend, hogy a bloggerek elkezdtek nemes anyagokat használni projektjekhez. A réz, a bronz, az arany és a márvány mind-mind a gazdagság jelképei és DIY módban használva garantált sikerre vezet.
Sőt, nem csak a felhasznált anyagok nemesek, de látható, hogy az alkotók jártasak a dizájner termékek, dizájner bútorok világában is.
Itt van például ez a réz lámpa. Gondolnátok hogy meg lehet otthon csinálni? Pedig de. Leírása ITT.


Aztán itt van egy hasonló, falikar formátumban vörösréz alkatrészekből. Leírása ITT.


Rézcsövekből dekorációt is lehet készíteni, itt van például Mandy munkája, az egyik legötletesebb cucc, amit idén láttam. Elkészítése ITT.


 De számomra a legtrendibb és a leginkább dizájn terméknek tűnő munka ez az asztali dísz/tálka. Szinte hihetetlen hogy házilag készült! Leírás ITT.


Áttérve az aranyra, két nagy kedvencemet mutatnám be. Az egyik egy Ikea hack. Jól példázza, hogyan lehet olcsó, tömegbútort egyedivé és különlegessé tenni egyszerűen.
Kristin, a Hunted Interior bloggere egyébként is profi abban, hogyan varázsoljon exkluzív hatású otthont filléres ötletek és szép kiegészítők kombinációjával. Az asztalka átalakításáról részletesen ITT olvashattok.


A másik "aranyos" ötlet ez a gyönyörű tükör. Már én is akartam ilyet csinálni, de Jenny megelőzött. Sebaj, jövőre azért nekilátok magam is. Érdemes megnézni a szekrényt, amiben a tükör van, mert az is egy Ikea hack! A tükörről ITT olvashattok.



 A márvány, öntapadós fólia formájában idén (de jövőre szintén) nagyon népszerű volt. Érdekes, hogy ezt a régi anyagot (mint öntapadós papír) most újra felfedezték a DIY bloggerek. De milyen jó! Határtalan lehetőségek vannak az öntapadós papírban! Egy újabb Ikea asztal, ezúttal márványos papírral tuningolva. Leírás ITT.


 Egy másik zseniális felhasználása a márvány öntapadós papírnak ez a lámpa. Márvány és minimál. Sokan szerették 2013-ban!
A lámpáról ITT olvashattok.



Végül, a márványos trend utolsó inspirációja az előbb is említett kedvenc bloggerem, Jenny Komenda munkája, ez a mű malachit íróasztal. Annyira jó stílusa van a csajnak! Zseniális! Muszáj lesz kipróbálnom....
A munkafolyamatról ITT olvashattok.



2. Az ide év másik jelentőségteljes tanítása, hogy párosítsuk és stylingoljuk okosan a magunk készített vagy átalakított tárgyakat a meglévő, pénzen vett holmijainkkal ügyesen.  Így a DIY felértékelődik, értékesebbé és hatásosabbá válik.
Nagyon szeretem amikor a DIY cuccokat ügyesen kombinálják, és nem is látjuk hirtelen hogy mi készült sk és mit vettek a boltban a tulajdonosok. Az okos és ízléses styling, a jó arányú elrendezés a legegyszerűbb, legolcsóbb ötletet is felnagyítja, jelentőségteljessé teszi.
Legyen minden stílusos, legyen minden stílusos, legyen minden stílusos! Nem tudom elégszer ismételni :-)

Első példának újra Kristin munkáját mutatom meg. Olcsó Ikea függöny stencil és festék. No meg jó ízlés, ahogyan a végeredményt elrendezte. Ennyi! ITT a leírás.


Második példa ez a kislányszoba. Szinte minden DIY ezen a képen, a végeredmény mégis szinte luxus érzetű. Imádom az eklektikáját, a viccességét, a színeit és azt, hogy úgy kislányos, hogy mégsem az. Én bevállalnám és ti?
További képek ITT.

3.

És az utolsó példa ehhez a ponthoz ez az ágyvég. Mindenkinek ajánlom, aki fél a tűzött ágyvég elkészítésétől, de valami nagyszabásúra vágyik. Egy szép ágyvég minden hálószobát otthonossá, meleggé és irtó menővé varázsol. De lássuk be, hogy ehhez a parádés végeredményhez kellettek azok a lámpák és az az ágynemű is!  Leírás ITT.



3. Az év legbefolyásolóbb trendje a tengerentúlon a MID Century Modern hatás. Nálunk retrónak hívják, de azért az nem pont ugyanaz. Az MCM ugyanis a kézművesség, az egyediség, a dizájner alkotásokat hordozza magában, nálunk meg javarészt a szoci tömeggyártást. Ugye nem ugyanaz? Néhány érdekes és izgalmas példa erre a trendre:

Ez az Ikea hack annyira vagány, hogy szinte el sem hiszem, hogy DIY. Egy új bútor született. Leírás ITT.


Ez a lámpa is házilag készült, de a végeredmény nagyon dizájneres. Leírás ITT.



Mandy, másik nagyon inspiráló kedvencem egy újabb alkotása ez a falidísz. Durva, de nemrég pont egy ilyet láttam a Living ETC újságban, ha jól emlékszem 120 fontért! És ez itt a lényeg: ha meg tudod csinálni, miért adj érte pénzt?


Remélem inspirált benneteket ez a sok zseniális alkotás és jövőre kapok majd én is tőletek sok-sok szép fotót az elkészült munkáitokról! Boldog új évet Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips