2014/01/12

De hogy került AZ a falra fel?

Bevallok nektek valamit: én a félbehagyott munkák mestere vagyok.
Sokszor van hogy belekezdek valamibe, aztán megtorpanok, félbehagyom, vagy csak jön valami fontosabb és máris parlagon hever a cucc. Van olyan is, hogy már majdnem készen vagyok, de csak majdnem, csak majdnem, csak majdnem.......
Itt van például a tűzött ágyvégem (leírás ITT és ITT). Kitaláltam hogy ezt szeretném, eltelt pár hónap, majd nekiduráltam magam, megcsináltam, végül nekitámasztottam a falnak.


Orsi lefotózta, megíródott a poszt és.........annyi. Úgy maradt egy évig. Majdnem napra pontosan.
Mentségemre legyen mondva (mentség van mindig!), hogy az volt a tervem, hogy kárpitozok hozzá ágykeretet is, de a zöld bársony végérvényesen elfogyott, azóta sem láttam sehol. (szóóóóóljatok, ha láttok ilyet valahol, bárhol!!!!!!!!!)
Aztán egyik reggel felkeltem és azt mondtam, hogy soha de soha többé nem alszom matracon! Összeszereltük a garázsban várakozó, kárpitozásra vett ágykeretet hogy kívánságom teljesüljön.
De miután elkészültünk az ággyal, tudtuk, hogy újabb munkákra lesz szükség, méghozzá azonnal: be kell fejezni az ágyvég-projektet és fel kell tenni a helyére, a falra.
Ugye ezek a részek szoktak hiányozni a fantasztikus ágyvég projektekből?
Mégis, hogy kerül fel a falra??
Okosan, ügyesen, egyszerűen. Mondjuk kell hozzá egy férfi.
Egy kreatív, ügyes, percízen dolgozó férfi.
Nekem pont volt otthon egy ilyen, akire rábíztam a megoldást. Innentől kezdve a munkában csak mint a dokumentáló személy vettem részt :-)
(bocsi a munka közbeni béna fotókért, este és telefonnal csináltam)

Tehát a trükk:
1. Találd ki, kb hová szeretnéd majd tenni. Ehhez mérd ki hogy hova kerüljön az akasztó az ágyvégen és oda verj bele egy szöget. Köss rá egy zsineget, húzd ki nagyon feszesre (ezt én csináltam) majd az ágyvég másik oldalán is verj be egy szöget úgy, hogy kiméred az akasztó helyét. Ellenőrizd a mérést a kifeszített, megkötött zsinegre helyezett vízszintmérővel! Végül bevertük a harmadik szöget is, középre.



2. Ezután, a falra maszkolószalagot ragasztottunk abban a magasságban, ahol majd rögzíteni szeretnénk az ágyvéget. ez kihagyható rész, de mi így védtük a falat.


3. Az ágyvég hátuljába vert szögek végét filctollal bekentem, majd felemeltük és hozzányomtuk az ágyvéget a falhoz.


A filc és a szög nyomot hagyott a maszkolószalagon, ez a nyom pedig a csavarok számára kifúrandó lyukakat jelölte:


4. A falon a jelölések mentén lyukakat fúrtunk, nyolcas tiplit tettünk bele és becsavartuk a csavarokat.
Hogy a csavarok feje jól beleüljön az akasztónkba, ilyen alátétet tettünk az akaszó alá:


5. Majd felcsavartuk az akasztókat az ágyvég hátuljára és eltávolítottuk a szöget (ami a csavarfejet volt hivatott jelölni)



6. Innentől kezdve már csak rá kellett aksztani az ágyvéget a falból kiálló csavarokra és mivel nagyon pontosan tudtunk jelölni a filctollal befestett szögekkel, ez ment is mint a karikacsapás.
(ha nem megy mint a karikacsapás, akkor menet közben valamit elrontottatok, kezdhetitek előlről)
Ha mindent jól csináltatok, már gyönyörködhettek is a munkátokban! mi gyorsan még pár képet is feltettünk hogy teljes legyen az összkép.
Kezd alakulni a hálószoba is :-)




 A feliratos párnák sk készültek, leírásuk ITT, a csillogós turkálóból van, erről írtam régebben ITT, a lámpát pedig a Vivréről rendeltem, csak lefújtam aranyra :-)
És van még itt egy pár finomság, de ezekről majd később....




"after" fotók: Balogh Orsi

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez rendben is lenne, de a konyhád falára az üveg hogyan került fel? - ha szabad tudni? Sziló? Ragasztó? Két oldalas? vagy mi?
Egyébként csodálód vagyok, a pont egytől kezdve :)Kösz, h. olvashatlak :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia! A festett üveg egy speciális ragasztóval került fel mind a falra, mind pedig az MDF frontokra. Sajnos a nevét nem tudom, ezt az asztalosok hozták magukkal. A sütő fölötti átlátszó üveg, ami a tapétát védi a zsíros párától, az pedig ezzel került fel:
http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=139511

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm a választ, minden irtó klassz Nálad, úgy ahogy van! További sikereket kívánok és Áldott Életet, várom a folytatást. Jutka

Névtelen írta...

Szia Kata, van ötleted, hogy hol érdemes bársonyt keresni? Ma benéztem a terézvárosi textilboltba, és alig volt nem mintás anyaguk, és sajnos egyik szín sem volt nyerő. Köszi, Lilla

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips