2014/03/04

Zsófi lakása 6. rész- Előszoba



Az egész őrület úgy kezdődött, hogy az előszobánk a korábbi állapotához képest teljesen megváltozott.
Régebben, amikor beléptünk a bejárati ajtón, szemben velünk egy üvegajtón keresztül elénk tárult a nappali.
(Erről bővebben ITT)
Hirtelen kanyart véve a konyha ismét egy kicsit hátrébb került (Kata kérésére) és az előszobával kezdem a helyiségek bemutatását.
Kata annyira belelkesült tőle, hogy nem tudtunk ellenállni.
Nyilván azért mert a tapéta kérdésében érintve volt.
Többször kikértem a véleményét és végül, az ő ajánlására, ugyanaz rakta fel a falra a mi dzsungelünket, mint az ő orgonaligetüket. Azt hittem, hogy ez egy rövid poszt lesz, de szerintem ez a tapéta megér egy kifejtést.


Ezt az ajtót megszüntettük, így egy sokkal sötétebb előszobánk lett, de ennek a falnak minkét oldalára beépített szekrényt rakhattunk, a nappali felől egy konyha tornyot az előszoba felől egy nagy szekrényt cipőknek kabátoknak. Ez az egy mozzanat a tárolási gondjaink 40%-át megoldotta, kétségtelenül némileg az előszoba kárára. Bár megemlíteném, hogy a korábbi előszoba nagy hibája volt, hogy nem volt elég hely a cipőknek, kabátoknak, ez most ebben a kisebb előszobában sokkal jobban működik. Valamint egy másik előnye az új alaprajznak, hogy  így a hall felől érkezünk meg a nappaliba, ami az eddig parlagon heverő hallt bevonja a vérkeringésbe.



Szóval ez egy kompromisszum, de szerintem egy jó kompromisszum.
Az előző előszobában egy Designers Guild tapéta volt a falon, amit barátnőmmel maradékokból tapétáztunk fel. Szerettem, szép volt és illet oda. Arról nem is beszélve, hogy ingyen jutottam a maradék (gyönyörű) tapétához így sok kérdés nem volt, hogy felrakjam-e.
Ezért biztos voltam benne, hogy szeretnék megint tapétát az előszobába. Meg azért is voltam biztos benne, mert imádom a tapétát, amivel én személy szerint úgy vagyok, hogy keveset és hangsúlyosat szeretek belőle. Ennél radikálisabban fogalmazva egy nem ütős tapétának szerintem nincs semmi értelme, mert akkor inkább választok egy jó falszínt, az olcsóbb és kevesebb macera. Szóval szerintem a tapétának pestiesen szólva ütnie kell, akkor van értelme. És legszebben úgy üt, ha viszonylag semleges dolgok veszik körül. Egy jól megválasztott tapéta kicserél és újraértelmez egy teret. És pont erre volt szüksége a mi kis sötétté és unalmassá vált előszobánknak.


Igen ám, de milyen legyen az a tapéta.  Mert ha valamiből végtelen a választék, akkor az a tapéta. És olyan csodákat látni, hogy az ember lélegzete is eláll. Ilyenkor segít az embernek az, amiről az elején beszéltem és úgy neveztem, hogy vízió. A ház a 40-es évekből való, a bútoraink is a múlt század közepének trendjeit követik. És tudtam, hogy a fehér és szürke alap mellé szeretnék bevezetni egy színt. A zöldre esett a választásom. Egyrészt trend is  a smaragdzöld, de másrészről azért adta magát, mert azt tudtam, hogy zöld növényekből nem lesz hiány a lakásban. Mégiscsak a Virágom virágom bloggere lennék. Harmadrészt rajongok ezért a színért, mindig is rajongtam trendektől függetlenül. Ez már le is szűkítette a kört.
Először ERRE gondoltam.
De ezt a férjem nem igazán kedvelte. Aztán egy ideig Fornasetti egyéb designjaiban gondolkoztunk, például a felhősben. EBBEN.
Aztán felmerültek ilyesmik is, mint ez a pálmás Cole&Son.
Vagy EZ, amit Kata talált.

És tudom, hogy ez rettentő furcsán hangzik, de ezeket nem érzetem elég ütősnek, bár mind gyönyörű, de miután az egész lakás alapvetően visszafogott (színeit, bútorozását illetően) ide valami durva kellett.
És akkor megláttam ezt, amit úgy hívnak hogy  Martinique Banana leaf wallpaper. (nézd meg ITT)

Elkezdtem nyomozni és hamarosan kiderült, hogy ez egy amerikai tapéta horror áron. Majd rátaláltam ERRE a cikkre.
Ebben a cikk írója kifejti, hogy van egy ehhez nagyon hasonló tapéta Brazillance néven, amit Doroty Draper tervezett az 40-es években. Nem koppintása a másiknak, hanem egy másik design csak nagyon hasonló. Gyakran keverik a kettőt,  de a Brazilliance színe élénkebb és szőlőfürt szerű termések is láthatóak a mintán, valamint az ára fele kb a Martiniquénak, de nálam a nyomós érv az volt, hogy élénkebb a színe.
Igazi smaragdzöld!!! Doroty Draper egyébként egy amerikai enteriőrtervező volt, igazi anti-minimalista a vibráló színek és az eklektika elkötelezett híve. Az amerikai enteriőr design egy ikonikus alakja. Hát erre bukkantam, egy amerikai, az 40-es évekből származó design ikonra. Szóval színes és korhű de mégis van az egészben egy csavar. Imádtam ezt a gondolatot. És tudjátok mit? Még a férjemnek is tetszett. Na be is indult a tervezgetés:
ez még a Martinique-kal, de én már itt tudtam, hogy révbe értünk

Aztán jött a logisztika. Ezt a tapétát (ami amúgy is bazi drága) csak Amerikában lehet kapni. A hazaküldetése vámmal, nem mondom meg mennyi lett volna a dolog vége…. De van nekem egy édes drága nagynéném, aki Amerikában él és állandó célpontja és áldozata őrült terveimnek. Na ő hozta haza. A bőröndjében, repülőn. Nem tudom, hogy hogy fogom ezt neki meghálálni (ez nem az első elképesztő köre miattam) remélem amikor élőben látja majd ő is úgy érzi, hogy megérte és ez talán valamiféle elégtétel lesz.

A kocka tehát el volt vetve, a kérdés eldőlt, a tapéta megérkezett még karácsony előtt.
Egy óvatos próba bár innen már nem volt visszaút:


Kezdődik – elkezdték rakni!



Alakul - most már biztos, hogy felkerül és fent is marad:


Kész - olyan gyönyörű színe van, hogy eszméletlen



látvány a hallból
Tükörrel teljes a látvány

 IMÁDOM! IMÁDJUK!

Amikor apám meglátta a falon ezt a tapétát, azt mondta "még szoknom kell" - abban a pillanatban biztos voltam benne, hogy jó döntés volt. Pont ilyet akartam, meghökkentőt, merészet vadat, nem átlagost, nem sokat de nagyon fűszereset. És mindenki aki belép azt mondja Váááóóó. Hm… nem semmi vagy valami ehhez hasonlót. Meleg buja zöld színe van, vibráló és különösen vibrál a fehér fal és bútor mellett.

FENTMARADT KÍNZÓ KÉRDÉS:
Amikor terveztük az előszobát, eredetileg akartam egy gázóra szekrényt. Egész pontosan egy olyan szekrényt, ami földtől plafonig tart és fehér. Ennek a szekrénynek az oldala és a beépített szekrény között lett volna a tapéta csík. A fenti terv még ezt mutatja. Aztán az én szuper férjem azt mondta, hogy nem lesz jó. A szűk előszobából túl sokat fog kiharapni, ha elszekrényezzük az egész sarkot. Így az a döntés született, hogy betapétáztatunk a gázóra és a csövek mögé és aztán majd meglátjuk….

Az én fejemben valami olyasmi van, hogy talán lefestjük a csöveket (a gázművek nem engedi hogy az órát lefessük) zöldre és az órára kerül egy kis takaró elem amit szintén letapétázunk. De még érlelem és rettentően várom a kreatív ötleteiteket! Valami laza, könnyed megoldást szeretnék, ami nem túl bonyolult. Ti mit gondoltok? Mi legyen a gázórával?




A posztot bejegyezte: Szigeti Zsófi
www.viragomviragom.blog.hu

88 megjegyzés:

Riell [project:Home] írta...

Nagyon jól sikerült az átalakítás. Ezt a tapétát már más okból én is nézegettem, nagyon látványos. A gázóra-mizériához kapcsolódva annyit mondanék, hogy fordítsd a hátrányt előnyödre. Én a csöveket használnám fogasnak. Kb. mint itt az Ikeás megoldásnál - természetesen tükör nélkül. http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/S19875628/

Névtelen írta...

Tényleg ütős a tapéta! :)
A gázórára egy dúsan omló, futó növény? Ráteszed a gázórára és lefelé takarná az ormótlan dobozt. A csöveket meg lefested majd valamilyenre. Mondom én. De majd megmutatod Te! Gratulálok!

Impish írta...

A csöveket, vagy zöldre festeném, vagy körbetekerném, valami természetes anyaggal, pl kötéllel.
A gázórát, csak egy kicsit jobban elrejteném, lazán egy zöld anyaggal, vagy egy a falból 3d "kinövő" banán levélél, hogy nagyjából takarja...

Névtelen írta...

Az első hirtelen gondolat, ami a gázóra eltakarására eszembe jutott, hogy egy darab tapétát betennék egy képkeretbe és belógatnám a gázóra elé. Lehetőleg úgy, hogy a függesztés láthatatlan legyen. A csöveket pedig zöldre. De a takarást mindenképp úgy csinálnám, hogy a megoldás is túlzó legyen, és látványos, nem a beleolvasztásra mennék rá, hanem hogy az is látványelem legyen.
Isteni egyébként a tapéta, imádom!

Judit S írta...

Wow, honnan van a tapéta? Vagy hasonlóra lenne nekem is szükségem, nagy leveles, 'élő' zöldre :)

Névtelen írta...

Nagyon jó a tapéta. A korábbi lakásomban a gázóra a konyhámat rondította el. Én a konyhai függönyöm anyagából varrtam rá egy "takarót".
A felül lévő két csőre rögzítettem egy ívesre meghajlított, kemény dróttal. Szoknyaként takarta az órát.

viragomviragom írta...

Nagyon vicces, hogy pont ezen a két megoldáson gondolkoztunk mi is. Egyrészt a csőrendszer fogassá való felturbózásán…. ami valahogy adja megát, az egyetlen gond, hogy ez közvetlenül a bejárati ajtó mellett van. Tehát a gázóra előtti részre nem lehet semmit akasztani, mert akkor beleakad a bejárati ajtó kinyitáskor :-(. Magán a vízszintes csövön most is van két nagy kampó és használjuk akasztóként, a gázóra alatti részt, de valahogy ez kevés….
A virág ötlet is eszembe jutott. De miután itt nincs fény csak műnövény jöhet szóba. Ami amúgy engem nem riaszt, szóval gondolkozom rajta….

ozsuzsanna írta...

A tapéta gyönyörű, szerintem tükör nem igazán illik oda, de a lényeg az, hogy ti imádjátok!
gratulálok!

Névtelen írta...

Juhász Éva vagyok, idebiggyesztem a nevem, mert a szövegmező alatti instrukciók számomra értelmezhetetlenek. Tehát:
Kicsit munkásabb mint lefesteni, de én magával a tapétával vonnám be a csöveket, egyszerű ragasztásos technikával. Így annyira beleolvadna a háttérbe, hogy szinte nem lehetne észrevenni. A bilincseket, kapcsolódási pontokat festeném csak, hogy szép, egyenletes végeredményt kapjak.
Egy negatív megjegyzésem is van sajnos. Szerintem a tükör úgy ahogy van elrontotta a képet. A látvány fantasztikus volt a nappaliból tükör nélkül. Inkább valamelyik szekrényajtóra tettem volna, de semmiképpen nem törtem volna meg a "dzsungelhangulatot". Anélkül 10 pont, vele sokkal kevesebb.

Rita írta...

Zseniális lett!
Hatalmas gratula hozzá és nekem a tükör is tetszik ott, ahol van!

Névtelen írta...

Nem tudom, én megcsinálnám a takarószekrényt és azt is betapétáznám... észre sem lehetne venni, csak az egységes szép tapétás felületet :)

Andi írta...

Jaj, az a tükör. Muszáj???

Névtelen írta...

Szia,
gyönyörű ez a tapéta!!!
A tükröt én is inkább a szekrényajtóra tettem volna. Én.
Gázóra:
1) hagyni úgy, ahogy van, ipariasan, magyarosan :)
2) fehér függöny a sarokba
3) amit már említettek, szekrény + tapéta
Nagyon tetszik ez az átalakítósdi, mi is éppen ebben vagyunk és amellett, hogy energiaigényes és macerás, nagyon sok örömet jelent :)
Üdv: Orsi

Bonzsúr írta...

Nagyon szuper!!! Gyönyörű lett!! Bátor dolog volt ezt a tapétát választani, de megérte! Mondom ezt úgy,hogy nem nagyon szeretem a tapétákat, de itt sikerült pont akkora mennyiséget eltalálni, hogy vibráló, izgalmas, élő lett tőle az uncsi előszoba. A gázóraszekrényt és csöveket tuti eltakarnám, ahogy eleve terveztétek. Annyi,hogy nem fehér szekrényt raknék. Maradt esetleg annyi,hogy letapétázd? Valahogy sehogy nem illik a dzsungelhatáshoz... A tükör szerintem is nagyon illúzióromboló. Valahogy agyonvágja. Esetleg ha valami keretben lenne, jobban mutatna.

Főmuci írta...

Helló! Jó lett nagyon! Mit gondolsz arról, hogy nem szekrény lenne a gázóra előtt, hanem csak szekrényajtó. Tehát a jobb oldali falra szerelve , plafontól padlóig egy kihajtható lap ami le van tapétázva ugyanezzel (van még annyi? )a tapétával. A trükk az benne, hogy a gázóra mögötti falra függőlegesen egy függőleges led sort tennék plafontól a padlóig. Ez nem látsza, csak a fénye vetülne a tükrös falra. Tehát olyan lenne mint egy pengefal. Én látom magam előtt, a fejemben jól néz ki. Nem tudom, érthetően írtam?

Névtelen írta...

Eszméletlen gyönyörű!!! Gratulálok!!! Mivel olyan az egész, mint egy pálmaház, én a gázórát egy szecessziós madárkalitkával álcáznám, amit belülről, a rácsai mögött kitapétáznék egy akár netről nyomtatott papagáj- vagy egyéb életnagyságú madárképpel, h teljes legyen az illúzió :). A gázcsövet pedig a mintához illeszkedően festeném le zöldre és fehérre. A kalitkát lehet h félbe kéne vágni és úgy lehetne a gázóra körül a falra rögzíteni. Sok sikert a továbbiakhoz! Zita

Főmuci írta...

Ja, a tükörről annyit, hogy én inkább vagy egy brutál blondel keretes tükröt tennék ide, vagy az előbb leírt ajtószárnyat telibe tükrözném. Ez az ovális valahogy nem az igazi,(mint forma) de vészesnek nem mondanám.

Szani írta...

Esetleg, ha lehet találni színben ugyanilyen dekortapaszt, és azzal bevonni az órát? Az bármikor leszedhető! :)

Névtelen írta...

Sziasztok!

Kinyomtattatnám egy óriási vakrámás vászonképre Henri Rousseau naív festő valamelyik alkotását."Hanyagul" a sarokba támasztanám. A csőböl így alig látszana valami, pláne ha zöldre festenétek. Henri Rousseau képei annyira rímelnek a tapétára, a hanyagul ottfelejtett műalkozás pedig még megdöbbentőbbé tenné a bejáratot.A vászonkép könnyen mozdítható lenne, ha jön a leolvasó (igaz ha gyerek is van a háznál a rögzítésen el kellene gondolkodni :))
Üdv,S. Tóth Ági

viragomviragom írta...

Köszönöm az ötleteket és az értékes hozzászólásokat. A tapéta Amerikából van, itt a direkt link, de Európában nem elérhető a vám és a szállítás miatt ha "hivatalosan" rendeled Pestre megfizethetetlen, kell egy ismerős aki elhozza: http://www.carletonvarneybytheyard.com/8.html

Érdekes, hogy sokatoknak mennyire nem tetszik a tükör, ami felől nekem egy pillanatig sem volt kétségem…. Én szeretem a modernségét és hogy ovális, hogy keret nélküli. Egy barokkos arany keretet el tudnék képzelni hozzá, de azt a férjem nem tolerálná.
Annyit megjegyeznék, hogy a tükör, pláne a keret nélküli, mindig nagyon másképp hat fotón, mint az életben. Mert a fotón "kilyukad" a fal tőle. Életben nincs ez az érzésed. A tükörajtó nekem a halálom (ez személyes ügy) amúgy logikus és jó gondolat. Van olyan megoldás ami elfogadható nekem (pl a fürdőnkben van ilyen) de alapvetően nem szeretem a tükrös szekrény ajtót. És életben nekem ez a fal kívánt valamit, pláne, hogy a világítást falikarral oldottuk meg, ami "kijelöli" a tükör helyét.
A cső tapétázása szuper ötlet!!! Megfontolom, tetszik nagyon. Köszönöm! <3
A dobozra letapétázva gondoltunk persze, de attól az még egy doboz lesz a falon, amiből csövek jönnek ki… valahogy engem ez riaszt... tökre látszik, hogy valami el van dobozolva. Kicsit olyan olcsó megoldás nekem, még akkor is ha kerül rá tapéta (van annyi még különben). Nekem is ez volt az első gondolatom és még nem vetettük el teljesen.
Végezeteül Kedves Andi, Ismeretlenül is muszáj egy megjegyzést tennem. Nem tudom mi motivál valakit a "jaj az a tükör muszáj" tipusú kommentek küldésére. Több okból sem:
1. Undok és udvariatlan. Többeknek nem tetszik a tükör és ezt le tudták írni normális hangvételben. Én soha nem venném a bátorságot, hogy egy nyilvános fórumon így nyilvánuljak meg olyan emberekkel szemben, akik azzal töltik a szabadidejüket, hogy a tapasztalataikat megosszák velem, puszta szívjóságból, hogy esetleg a hibáikból és sikereikből tanulva én épülni tudjak.
2. Értelmetlen. Nem előre mutató, nem konstruktív és bocsáss meg hogy ezt mondom, de buta. Végigondoltad, hogy egy tapétás falra felfúrt tükör nyomot hagy? Ki van fúrva a tapéta. Tehát már ott van. Ilyen értelemben igen muszáj. Le lehetne épp valami másra cserélni, ami eltakarja a lyukakat, erre lehetnének javaslataid, de nincsenek.
3. Nem muszáj kommentelni. Akkor kell írni, ha van mondanivalónk, a többi csak szófosás vagy mások rohasztása (bocsánat a kemény szavakért) Ez lehet negetív vélemény, de tartalmatlan megjegyzésekkel kár ezt az elég igényes és értelmes kommentelők által látogatott fórumot terhelni szerintem.
Nyitottan várom az értelmes kritikát, de kérlek, hogy hányni ne az én bejegyzésem alatt hányjál. Köszönöm.

Névtelen írta...

Zsófi, nagyon klassz lett, idővel valószinüleg Te is űtösebb tükröt fogsz választani. de a tapéta tényleg szuper. A gáz-cuccokat én feketére festeném, de biztosan klassz dolgot fogsz kitalálni.

Gabi

Névtelen írta...

Zsófi, gyönyörű az előszobád!!!!
A gáz-cuccot én feketére festeném, de te biztosan erre is vlmi szenzációsat találtok ki.
Várjuk a folytatást Gabi

viragomviragom írta...

Főmucinak: A szekrényajtó ugyanaz a probléma kör. Pontosan ez volt az első terv, amit leírtál. egy ilyen pengefal szerű megoldás… most a helyszínen azt érezzük, hogy ez nem jó. Tudom, hogy nehéz így ötletelni, kép alapján, de amit a képen nem láttok, hogy a gázóra kb a bejárati ajtó keretéig lóg be. Tehát ha egy ilyen tömör dolgot rakunk a sarokba, akkor egy falra nyitod az ajtót. Ez nem az igazi, bár eltakarná végig a csöveket és lenne még tapétánk a megvalósításhoz. Sajnos a bejárati ajtó a szűk keresztmetszet ezért nem lehet műalkotást neki támasztani a gázórának. Amúgy Kata ötlete is ilyesmi volt csak egy lógatós verzióban és ez a gondolat még mindig versenyben van, mert valóban jó lenne oda egy kép.

Névtelen írta...

Gratulálok a tapétaválasztáshoz! Nagyon ütős! A gázórára egy ötlet: a csöveket bambuszrudaknak álcáznám (pl. festéssel) az órát pedig valamilyen természetes anyagú dobozzal takarnám. (esetleg banánlevél?)
Üdv: gyurosgabi

Eszter írta...

Szerintem nagyon klassz a tapéta! És igazán ütős lett vele az előszoba... külön fondorlatos, hogy becsempészted a buja növényzetet oda, ahova amúgy nem lehetne :)
Tükörre nekem az örök-leárazott jyskes jutott eszembe már elsőre is:
http://jysk.hu/lakberendezes/tukrok/tukor-72x162-ezust-reflection
van belőle más arányú is, ha ez nem oda nem illik...
A gázórára szerintem zseniális az elé lógatott kép megoldás, de a penge falat is el tudom képzelni (erről eszembe jutott egy igen hasonló helyzetben lévő megoldás: http://1.bp.blogspot.com/-H3bp3xxnEeQ/UdPNY8WYMbI/AAAAAAAAQ9k/Y_neqXfIFe4/s1600/94.jpg, valami tapétához illeszkedő témában, akár olyan rögzítéssel, hogy ferdén-egy háromszöget kihasítva az alaprajzból kitakarja az órát, és a csövek nagy részét, legalább vizuálisan).
Én tuti a teljes elburkolást-tapétázást választanám, de ha mégse, akkor egy szép esésű függönyt is el tudnák képzelni ott a sarokban, akár teljes magasságban, akár a csövekről lógatva.

Andi írta...

Szia Zsófi!
Ne haragudj, nem hányni akartam a bejegyzésed alá. Annyi csak, hogy nagyon szuper lett a fal, és aztán hirtelen jött az a pár kép, ahol rajta van a tükör, ami miatt valóban kilyukadt az egész, legalábbis így képen.
Igazad van, nem gondoltam végig a kérdést, de tényleg csak arra voltam kiváncsi, hogy muszáj-e odatenni azt a tükröt. Bocsánat, hogy hányásszagúan jött ki, nem volt benne bántó szándék. És igazad van, az például eszembe sem jutott, hogy van már ott egy luk, csak az, hogy leveszed a tükröt, és megint ott lesz az egész dzsungel.

viragomviragom írta...

Sziporkáztok! Örülök, hogy mindenkinek beindult a fantáziája a probléma(kör) kapcsán :-)
Andi, semmi baj, előfordul, hogy az embernek gyorsabban jár el a keze, mint hog y végig gondolná. Megesik. Mi (Kata és én) azért vagyunk erre érzékenyek, mert tök sok energiát ölünk abba, hogy nektek örömet szerezzünk. Mert minket feltölt, itt vagyunk és írunk az élményeinkről és tapasztalatainkról és hiszünk abban, hogy ezzel jót teszünk magunknak és másoknak. Olyan remek, hogy van itt egy tök pozitív közösség, aki agyal, kommentel, zsizseg, végre nem a szar dolgokon gondolkozik, amibő mindennyiunk körül jó sok van nyilván. Én ezt szeretem mert ez mindenkinek jobb, ha töltekezni jár ide. Fontos és megőrzendő érték.

A JYSK tükör dögös, köszi nagyon! Lehet hogy máshova megveszem :-) Lehet hogy majd idővel választunk egy keretes tükröt, de én szeretem ennek a minimalizmusát és higgyétek el, hogy kicsit tényleg más képen, mint az életben. Miután versenyben van ez a "lógassunk valami képet elé" koncepció, ami nyilván egy keretes kép lenne, ezért erről komplexen kell gondolkoznunk. Mert ugye egy keretes kép+ egy keretes tükör nem biztos hogy működne.
Összefoglalom az eddig nagyon jó ötleteket, amik szerintem nagyon progresszívek és a helyszínen is megvalósíthatóak:
- Csövek festése helyett letapétázása elgondolkoztató
- A ne takargassuk, hanem kovácsoljunk előnyt belőle elv. - mintha direkt lenne EZT ÉN NAGYON BÍROM, mert nagyon laza, nem izadtságszagú
- turbózzuk a csőrendszert ikea stolmen csővel, így használhatjuk azt akasztóknak, viszont az áttört rendszer megmarad, nem vágjuk ki a szoba sarkát. Ne feledjétek: a gázóra mellett jobbra ott a bejárati ajtó
- valami műalkotás jeleggű dologgal takarjuk azt a csúnya órát
- használjunk valami izgi drapériát
- (mű) növényt
Ezek a gondolatok nekem mind nagyon izgik. Köszönet értük! MÉG MÉG MÉG!

Riell [project:Home] írta...

Ami még eszembe jutott, ha mindenképp takarni akarsz, hogy keskeny bambusz vagy nádszövettel körbetekerhetnéd az egészet egyben (könnyen mozgatható, ha óraleolvasás van, kitekerhető), bár attól elveszíti a kicsit glamúrosabb érzetét. Nekem amúgy a sokak által szidott tükör is bejön, szeretem, ha kicsit kontrasztosabb egy szoba, ha valami megtöri az egyenstílust. Épp ezért én nem takargatnám a problémás részt, ahogy fentebb írtam.

Sőt akár egy plüssmajmot is ráaggathatsz a csövekre. :)

Névtelen írta...

Szia ha takarás, akkor én egy olyan bambuszos rolót tennék oda. nekünk a nappaliban ezzel van eltakarva a cirkó és ha kéményellenőrzés van, felhúzzuk a rolót egyszerűen. plafonról lóg le a miénk.. bocsánat a pongyola megfogalmazásért..

Névtelen írta...

Tetszik!
A gázórát én egy félkör alakú plafonra lógatott olyan kávézsákszerű,vagy lenes hatású függönnyel takarnám,ami aránylag szorosan követi a félkörívet olyan oszlop szerűen.Így a gázóra alá még egy falra felfúrt 4-6os soros hajlított lemez légies cipőtartó is kerülhetne.Kíváncsian várom a végeredményt:-)

Névtelen írta...

Tetszik!
A gázórát én egy félkör alakú plafonra lógatott olyan kávézsákszerű,vagy lenes hatású függönnyel takarnám.Ami aránylag szorosan követi a félkörívet olyan oszlop szerűen...így a gázóra alá még egy falra felfúrt 4-6os soros hajlított lemez légies cipőtartó is kerülhetne.Kíváncsian várom a végeredményt:-)

Névtelen írta...

A tukor mindenkepp maradjon, nagyon profi huzas ehhez a tapetahoz.
Udv,m

Névtelen írta...

Ha nem lenne még tükör feltéve, akkor a gázóra elé helyeznék egy flexibiliset, valahogy a csőre "bilincselve", ami kiforgatható, ha jön a leolvasó... De a bejárati ajtó miatt sem reális az elképzelésem, úgyhogy le sem kellett volna írnom. :-)))

Ui.: A kritikákat próbáld kicsit jobban tolerálni, ha nem akarsz agyvérzést kapni, ráadásul nem biztos, hogy sokaknak szimpatikus, ha kifordulsz jobbik énedből... ;-)

Névtelen írta...

Kedves Zsófi!
Imádom a tapétát, gratulálok a választáshoz. Néhány ötlet ami hirtelen eszembe jutott a gázórához.
1.Táskatartó díszt csinálni belőle pl. egy régi nagy bőr csatos vagy egyéb táskát rálógatni a gázórára, a hátulját kivágva, majd a csőről lelógani itt-ott egy, max. két csilli-villi fémes jellegű ridikült.
2. technikailag nem tudom hogyan lehetne megoldani, a csövekre és a gázórára is pl. papírmaséból borítást csinálni amit bearanyoznék aranyfóliával, azaz még hangsúlyosabbá válna, egy ipari jellegű műalkotássá válna, szükség esetén még egy két kamu cső kanyarulatot is tennék bele, ahogy a szem kívánná
3. ez a legegyszerűbb, egy-két csillogó (arany, ezüst, bronz...)esetleg fehér/fekete porcelán jellegű díszállat, akik ülnének az órán, vagy másznának a csövön, netán lógnának
Nem tudom mennyire sikerült leírnom az elképzelést. Kíváncsi vagyok mit fogtok kitalálni, szerintem nem kellene így hagyni.
Üdv,
Enikő

Névtelen írta...

Szia Zsófi!
Vajon hogy festene, ha bepolcoznád, keskeny, fehér konzolos polcokkal, a vízszintes csővel páthuzamosan (és olyan szélességben)? Kulcsot, levelet lehetne rárakni pl.
Gratulálok a munkádhoz!
Üdv: Orsi

Névtelen írta...

Állati jó hangulata van...
A gázcsövet és az -órát én egyszerűen feketére festeném, olyan '40-es évekbeli feketére:-)
Zsófi

Névtelen írta...

...vagy aranyra:-)
Zsófi

szilvikém írta...

Zsófi, bearanyoztad, pontosabban pálmáztad -vagy mi...?- a napom.:D Júúúúúúj, de mennyire zseniális. Azt hiszem, és se takarnék ki semmit a sarokból, hanem újraértelmezném a csöveket, meg a mérőt. Ha mégis takarás, akkor textil. Nincs ebből a banánosból drapéria? De van:http://www.pinterest.com/pin/46584177367705425/
És milyen berendezési tárgy lesz még itt? És azok hova? GRATULÁLOK, és köszönöm!

Névtelen írta...

Az előző hozzászólásomhoz még annyit hozzátennék:
4. egy légies, áttetsző pl. fehér függönyke, elkötve a csövek és a gázóra felett.
Enikő

Unknown írta...

Kedves Zsófi!

Újra megnéztem a képeket, és arra gondoltam, nálam is jól nézne ki ez a tapéta. Véletlenül nem maradt egy 1m-es darab, szívesen megvenném tőled és táblaképet csinálnék belőle.
Köszi Gabi

viragomviragom írta...

Kedves Névtelen! A kritikát jól tolerálom, mint azt láthatod is, hisz egy percig sem akadtam ki azon, hogy valakinek nem tetszik az előszobánk vagy a tükrünk. Mindenkinek szíve joga. A destruktivitást tolerálom rosszul, mint azt írtam is. Olvasd el kérlek újból, amit írtam. A két dolog egészen más és egészen másról szól. A kritika nekem a munkámnak szól, a destruktív hozzáállás /hozzászólás (nem a negatív kritika!) pedig rosszat tesz a közhangulatnak és olyan folyamatokat indít, amiknek nem örülnénk (szerintem te sem). Ahogy írtad a tükör a gázóra elé nem aktuális sajnos, pedig jó megoldás lenne.
A bamuszt többen írtátok, szerintem az egy egész más világ, nem illik a 40-es évek hangulatához és ehhez a tapétához, hiába egy banánliget.
Enikőnek: tök kedvesek a gondolataid, meg ahogy leírod és érzem belőle a stílusodat :-) de egyszerűen ezt nem érzem magaménak, de azt tetszik, hogy te is átalakításban gondolkodsz nem takarásban és fogasnak használnád valahogy az órát…. ez jó gondolat szerintem.
Orsi: a férjem ötlete is ez volt. Én nem akarnék sok nyitott polcocskát, valahogy porfogónak érzem.
Zsófi: a 40-es évek fekete festésben az a hiba, hogy a gázórát illegális befesteni. feljelent a gázművek :-( ha lehetne már rég befestettem volna :-) Ez amúgy igen csak kedvemre lenne. baromi vagány lenne.
Szilvi: lesz valami kis leülő, még tépelődök hogy milyen de két ötletem is van nagyon más nem lesz, nem olyan nagy ám ez a tér, csal a fotó kicsit :-)
Saját mintás függönyt nem használnék, az nagyon furcsa lenne szerintem, hogy egyszer csak elkezd hullámozódni a minta.
Mindenképp nagyvonalú, frappáns megoldást szeretnék.

Névtelen írta...

Vessetek meg, nekem semmi bajom azzal a gázórával, meg a csővel.
Szerintem annyira vonzza a szemem a tapéta, hogy igazából észre sem veszem őket. Azért persze kíváncsi voltam, hogy ki milyen megoldással áll elő, de megmondom őszintén, nekem egyik sem jött be igazán....addig, amíg Riell be nem írta a majmot. Szerintem ez az ötlet fergeteges!

Névtelen írta...

Konstruktív nem leszek, semmi érzékem a lakberendezéshez. Nekünk egy egész falrész van tele órával (gáz, villany, biztosíték doboz). Szóval törjük a fejünket, hogy mi legyen (ha egyszer belevágunk a felújításba).
Nagyon szép lett egyébként az eredmény, az a lényeg, hogy nektek tetszik. Egyébként csendben olvasgatom a posztjaidat és köszönöm a megosztod a tapasztalataidat. Gabi

Szentgyörgyi Kata írta...

Az én ötletem: Alulra és a plafonra kellene rögzíteni egy lécet, persze lefestve, amiben lyukak vannak. ezen a lyukon lehetne áthúzni és kifeszíteni vastag zöld selyemszalagokat. A léc is L alakban is letehető, a szalagok is tudnak ívesen idomulni, ugyanakkor csak részben takar, de ad valamiféle elrelytést. Tehát, mint egy mini paraván, csak szalagokkal, átláthatóan. A csöveket meg lefesteném zöldre. Az óránál akár keresztben is mehetne tudod egymáson átfűzve néhány szalag, ott erősebb lenne a takarás.

viragomviragom írta...

Kedves Gabriella Varga!
vannak maradékok, de amíg nem teszünk pontot az előszobakérdés végére addig nem válnék meg tőlük. Utána talán igen.

Névtelen írta...

Még egy utolsó:-)
5. Most láttam egy lépcsőházban a kinti új gázórákon gázóra borító/szekrény...nem tudom mi a neve, nagyjából gázóra alakja van, van kis ablak rajta az óra leolvasáshoz, azt már biztosan le lehetne festeni. Bevonni tapétával, vagy dekupázsolni szép papírral/textillel, vagy feketére/egyéb vagány színre festeni a csövekkel együtt, szerintem klassz lehetne.
Üdv, Enikő

Móni írta...

Nem olvastam végig a rengeteg hozzászólást, így lehet, hogy ismételek: én egy íves gipszkarton "ajtót" raknék oda, amit betapétáznék, ha van még mivel.

Alexandra írta...

A gázóra elé tennék egy vastag tejüveget, ami a bejárati ajtó mellől lenne felpántolva, hogy szükség esetén ki lehessen nyitni. Valahogy úgy, mint a keret nélküli zuhanyajtók, csak ez keskeny és magas lenne. Az üveget hátulról kicsi beesési szöggel megvilágítanám alulról és felülről.

Névtelen írta...

Helló!

1.Nagyon vagány a tapéta kifejezetten pezsdítő,élénkítő,vibráló.
A gázórás frincfranc viszont tényleg igényelne valami csiribú csiribá projektet. :) Nekem ami eszembe jutott így képről h mivel dzsungel hangulat lehetne barna/és vagy zöld bambusz szárat imitálóra megfesteni a csöveket a gázóra felé mehetne egy polc amiről lelógna valami raffiaszerű függöny dolog ami ki/el is takarná,de lelógó momentumait csak szét kéne nyitni leolvasáskor számomra ez fűszoknyát idézne és csak az órát takarná picit kavalkádos hosszban. A polc tetejére bár nem szeretem a csecsebecséket valami Willendorfi Vénuszt idéző szobrocskát vagy hasonló jellegű fejszerkezetet pakolnék és azért nem növényt, mert a tapéta ábrázol eleget meg én személy szerint irtózom a műnövénykéktől számomra hamisak.Ez csak kép alapján ugrott be élőben lehet h nem működik,de hátha segítek vele és éppen erről jut eszedbe valami olyan megoldás amit tudsz/tudtok majd nap mint nap nézegetni :) Fentebb valaki említette a plüssmajmot az sem egy hamvába holt ötlet,de egy bohém hangulatot kölcsönözne az előszobának és szerintem a tapétának "osztozkodnia kéne" miatta a dobogós helyen,pedig az az előtér legnagyobb éke :)

zsempi írta...

szia,
ez a tapéta zsííír!
én is arra gondoltam -mint előttem vki (mindenkit nem olvastam végig)-, h tapétázzátok be a csöveket is. a gázórára meg varrj színes papagájokat, ültess oda 2t, és a az 1ik felső csőre is mehetne 1 papagáj, az alsóra meg 1 majom :) én szeretek mindenféle idiótaságot fellógatni, ezért mondom (komolyan)

Poppy írta...

Be kell vallanom én idegenkedek a tapétától, főleg egy ilyen sokkoló hatást keltő tapétától, de ez így ahogy van szuper. Rendkívül mutatós és nekem még a tükör is tetszik.
Abszolút mai, egyedi és olyan amire az ember felkapja a tekintetét (pozitív értelemben). A gázóra egy kényes pont, mert szerintem az boríthatja az egész látványt (bocs a kifejezésért, de gagyivá teheti). A tapéta dzsungel jellege mindenkinek megmozgatta a fantáziáját, de én személy szerint maradnék egy klasszikus megoldásnál, ha az én otthonom lenne. Nem kell feltétlenül padlótól plafonig, de mindenképpen egy minőségi dobozos takarást választanék a gázórának, ami olyan amit 5 év múlva is ugyanúgy fogsz szeretni.

viragomviragom írta...

Az egész ötletelés onnan indult, hogy nem akarjuk kivágni a szobának azt a sarkát. Sem gipszkartonnal sem tejüveggel. Ezek mind szép megoldások lehetnének amúgy és nálunk is ez volt a legelső elképzelés, de bármivel is vágjuk ki azt a sarkát a szobának az egy nagy tömb lesz a sarokban, ami a téglalap alakú szoba egyik sarkát kivágja. Bekerül a térbe egy nagy hasáb vagy henger mindegy. Ezt nem szeretnénk, mert úgy érezzük, hogy agyonüti a teret.
Enikő, amit a lépcsőházban láttál az véletlenül nem villanyóra volt? A villanyóra nálunk is kint van, azért van ilyen doboza, de tudtommal a gázóra csak bent lehet a lakásban. Lehet hogy tévedek.
A majmocskákkal és egyéb plüss és műanyag álatokkal az a baj, hogy ez egy viszonylag elegáns tér, egy glamúros összhatás. A majmocska a gázórán nekem meg egy gyerekszoba, egy játszóház, vagy egy totál elborult művészlakás. Semmilyen köze nincs az itt kialakított stílushoz. Nekem egy kicsit olyan primer is, hogy dzsungel, akkor vadállatok… nem egy nagyon vad asszociáció. Nem az én világom, kicsit a növényektől mint takaróelemektől is ezért fázom, holott imádom őket amúgy.

mamfrEd írta...

Szia Zsófi,

tényleg merész a tapéta, de pont ezért különleges ;) A zöld mindenképp előnyös, legyen szó bármely helységről egy lakásban, legalábbis szerintem.

Ahogyan már többen is írták: a tükör... Számomra jobban passzolna egy bármilyen egyszerű fehér kerettel, hiszen a beépített szekrény is ebben a stílusban készült.

Egyetértek azzal, hogy a csöveket fesd le zöld színűre. Ha ez megvan, akkor a gázóra fölé fel lehetne fúrni egy tartó sínt, kb. olyan magasságban és mélységgel, hogy ha vmit ráakasztasz (ahogyan régen is tetted, csak alul: esernyő, kulcstartó, akár sál, sapi), az pont eltakarja a gázórát. Ha gyűjtöd a sálakat, akkor még jól is mutat a színkavalkád, mégsem izzadtságszagú.

Vagy fogj két Ikea-s rattan tárolót, az egyiket szabd át úgy, hogy illeszkedjen a gázóra elé, és egyet fehér polcon arányos távolságban tegyél alá is, hogy ne lógjon csak úgy a falon az előbbi. Az alsóba akkor tudsz pakolni is, mégsem porfogó, és mégis megmaradsz ezen a természetközeli vonalon :)

Hajrá! Ed

Névtelen írta...

Szia! Még a kalitkás Zita féle eltakarás talán jól nézne ki.
A plüss majom és papagáj ötlete, bambusz, stb. szerintem rémes, nem egy ilyen térbe illik.
Én vagy takarnám, valami anyaggal ami felveszi az óra formáját, fémlemez, papírmasé, műgyanta, majd festve, tapétázva megpróbálva beilleszteni a háttérbe, vagy hagynám így, ahogy van.
A funkciót adok neki és tele akasztgatom variáció sem tetszik, kár lenne elrontani a látványt bármi, akár önmagukban szép biszbasszokkal. Ildi

Névtelen írta...

Biztosan gázóra borítás, lefotóztam, de fogalmam sincs, hogyan tudnám ide feltölteni, ha érdekel, elküldhetem e-mailben. Üdv, Enikő

Névtelen írta...

Te jó ég, hogy nem vettem eddig észre azt a fotelt a tükörben? Az valami csoda...
Lehetne arról a helyiségről a következő bejegyzés?
Zsófi

Névtelen írta...

Hu, ez a tapéta nagyon klassz lett! Ezt én is szívesen nézném. Nekem a tapéta önmagában már elég ütős, ezert nem hiányzik még egy ütős gázóra eltakaró megoldás. Èn egy egyszerű, éppen csak az órát eltakaró, könnyen levehető kicsi panelt helyeznèk fel, amit a csövekkel együtt betapètáznék.
Kata, Zsófi, muszaj megjegyeznem valamit. A posztban lévő linkeken (pinterest album) olvasható kommentjeitek tele van "kurva" jelzővel. Néha az èn számat is el szokta hagyni ez a szó, de ha lenne egy stílusról, designról, ízlésről, lakberendezésről szóló blogom, amit 11 ezren olvasnak, akkor különösen figyelnék arra, hogy ilyen stílust - legalabb írásban - ne engedjek meg magamnak. Kérlek ne csak a lakásokat illetően figyeljünk a stílusra, hanem arra is, hogy hogyan kommunikáljuk azt.
Zsuzsi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Zsuzsi!

Azt hiszem Zsófi nagyon nagy hibát követett el, mert publikussá tett egy eredetileg teljesen privát albumot, amibe hárman pineltünk és egymás között beszélgettünk. Kicsit most úgy érzem, mintha leskelődtél volna de nem a te hibádból. Szerintem mindketten ügyelünk arra hogyan fogalmazunk meg dolgokat, de bocs, ha egymás közt néha kicsit elengedjük magunkat és háromszor is leírjuk hogy kurva drága, vagy hogy k. jó.

Bonzsúr írta...

De érdekes ötletek jöttek elő! Ha már szekrénykés eltakarás nem,akkor az jutott eszembe,hogy tapétázd be a csöveket, lógjanak továbbra is az esernyők,egyebek, a gázórát pedig egy kinyitott kisebb esernyővel takard el. Tuti oda lehet szerkeszteni valahogy valamilyen csajos ernyőt!

Alexandra írta...

A tejüveg esetén speciel nem eldobozolásra gondoltam, hanem csak egy, a tapétás fallal párhuzamosan beállított üvegre (amit egyébként el is lehet fordítani).
Az üveg mögé lehetne látni, illetve a tapéta mintája sejtelmesen átlátszódna az üvegen.
Modern megoldás egy különleges enteriőrbe.

Alexandra írta...

Folytatva a gondolatot:
el tudok képzelni egy szép, art deco stílusú ólömüveg panelt is. Hangúlyozom, hogy nem dobozolásról beszélek.
Vagy, egy különleges fa vagy fém "rácsot" is, mint pl. ezen a képen látható:
http://special.lib.gla.ac.uk/images/century/25PolCtyd.jpg
A csöveket továbbra is betapétázhatnád, az óra meg marad, ahogy van, de nem az vonzaná a szemet, hanem az előtt álló áttört panel, amin keresztül a tapéta is látszik.
Fából valami ilyesmi:
http://www.agrellcarving.co.uk/sites/agrellcarving.com/files/c_Mouldings.jpg, balról a második elem.

Esetleg nem is kell valami nagyon drága, egyedi dolog, hanem mondjuk egy díszes, áttört mintás fa kottatartó, mint ez:
http://p2.vatera.hu/photos/f3/66/c6e6_1_big.jpg
Ennek még csak nem is kellene padlótól plafonig tartania, hanem csak az óra elé nyúlna be (a falra függőlegesen lehetne felszerelni, egy zongorapánttal, hogy a leolvasó el tudja fordítani a leolvasáshoz).
Van itt olyan is, aminek a közepe egy kicsit sűrűbb, ez talán még jobb is lenne:
http://p1.vatera.hu/photos/03/36/c6e6_2_big.jpg
A képet ki lehetne cserélni, hogy függőlegesen felállítva is értelmezhető legyen. Mondjuk rárakod a mérőóra fényképét :D Persze, csak vicc. De berakhatsz egy családi fotót.

Én elrugaszkodnék a dzsungel témától, mert azt egy kissé giccsesnek érzem, de maradnék egy "korona ékköve" témánál (India, banánfák, áttört fa) vagy Art Deco stílusnál (ez esetben a takaró elem lehetne fém), vagy egy nagyon modern megoldásnál, ez lenne a tejüveg.

Eszter pengefalnak nevezte azt a benyúló fát imitáló panelt, lehet, hogy nekem is annak kéne hívni, amire gondolok. Csak ez pántokkal vagy zongorapánttal lenne felerősítva, hogy le lehessen olvasni az órát.

Csak ötletelek.

Aranyalma írta...

Kedves Zsófi!

Nekem tetszik a tükör, nem kell ide több. Tovább vinném ezt a vonalat, felszerelnék a plafonra és a padlóra is mennyezetre való karnis darabot, közé befeszítenék egy hasonló lapfüggönyt: http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/50224210/, aztán viszlát. Takar is meg nem is, mégsem egy falra nyitod rá az ajtót, az elég zavaró lenne.
Létezik a karnisból sarokelem is, ha szeretnél elkanyarodni, hogy a gázóra teljesen takarva legyen, de szerintem annak túl nagy lesz az íve ide, mert mindenképpen egyből az óra elé lógatnám/gondolom te is, hogy minél kevesebb helyet vegyen el.
Kanyarodósnál még szóba jöhetne az anyag sok redővel (2,3x-os szélesség, mint ami kell), persze plafontól padlóig befeszítve. Rémesen idegesítő, hogy nem tudod az ajtót becsukni, mert az agyag,v agy bármi könnyű dolog a huzattól elmozdul ahogy nyitod, vagy csukod az ajtót.
Szín: a zöld szerintem nem ok, inkább világosban gondolkodnék: fehér, ezüst? Mondjuk ez konkrétan olyan lenne, mint egy vízesés ami ugye dzsungeles, úgyhogy inkább lapfüggöny.
Ha a csövek le lennének festve + a gázórára raknál egy könnyen mozdítható zöld valamit (3 oldalú dobozt csinálni neki rétegelt lemezől) akkor nem sejlene át a függönyön.
Ennyike! Remélem, tudtam segíteni.

További szép napot!

Üdv: A.A.

Névtelen írta...

Akkor csak egy technikai malőr "áldozata" lettem :-) természetesen magatok közt úgy beszéltek ahogy nektek jól esik! További jó munkákat kívánok nektek, szeretem a blogot és kíváncsian várom a kovetkező posztokat.

Névtelen írta...

Szia Zsófi,

Ez gyönyörű úgy, ahogy van... viszont a gázóra sajnos tényleg belerondít. Sokat gondolkodtam, de ha nem fér bele a dobozolás a koncepcióba, akkor félő, hogy igazán elegáns megoldást sajnos nagyon nehéz lesz találni. Persze drukkolok, hogy kipattanjon az isteni szikra...

Ami viszont jó hír, és ha jól látom, erről senki nem írt még, hogy szerencsére nincs olyan szabályozás, hogy csak lakáson belül lehet gázóra. Főleg az újabb építésű házakban, de a régebbieknél sem ritka, hogy a folyosóra kerülnek. Két kritériuma van: legyen neki hely a folyosón és zárható szekrénybe kerüljön. Elvileg a már meglévő mérő áthelyezésének nincs akadálya, de terveztetni és engedélyeztetni kell. Ha van hely a folyosótokon, szerintem érdemes körbejárni a kérdést, bár macerás (engedélyezheti-e a közös képviselő, vagy közgyűlést kell összehívni?), hosszadalmas (tervezés, engedélyeztetés mindig sokáig tart, ráadásul meg kell várni a jó időt, mert ilyenkor lezárják a gázt az egész házban és gyorsan kivívhatjátok a szomszédok utálatát) és nyilván költséges is, de úgy látom hosszú távra terveztek itt, ha megoldható a dolog, lehet, hogy megéri a fáradságot és az anyagi ráfordítást...
Sok sikert nektek :)

Réka

Aranyalma írta...

A lényeg lemaradt!
Gyönyörű ez a tapéta. A belinkeltek közül biztos, hogy én is ezt választottam volna, még így képen is olyan,mintha élnének a levelek, tiszta 3D. A szúrós levelű növényeket egyébként sem szeretem, nem tudom, nekem olyan bántólag hatnak.
Még annyit a textilekkel kapcsolatban, hogy az ezüstöt nem úgy gondolom, hogy valami fényeset, űberezüstöt, hanem egy olyan textíliát kellene megszórni egyenletesen nagy távolságból -nem telibe, inkább csak sejtelemesen- ezüst festékkel ami vagy a tapéta alapszínével vagy a lámpa ernyőjével egyezik, de a legjobb lenne a fehér a bútor miatt és azzal alkotna egységet, mert az is plafontól padlóig van beépítve ha jól láttam. A síneket meg ha jól emlékszem méretre lehet vágni.

Kíváncsi leszek, hogyan oldjátok meg.

További szép napot!

Névtelen írta...

Csatlakozom a tapéta rajongók táborához. Nagyon szép munka.

A gázóra csövekről nekem rögtön egy fa installáció jutott eszembe. Ahhoz csak keresztbe menő gázcsövekkel kellene kiegészíteni, lehetne ráakasztani sálakat vagy fényképeket. Bár stílusilag ez tényleg kicsit kiütni.

Amiért mégis megírom ezt a kommentet, mert szerintem nagyon nem szögletessel kéne takarni. Én kapásból arra merev kúpszerű ázsiai alakra gondoltam (bambuszos). De ezt már mondtam, hogy stílus, bambusz... Meg formában is valami tompább kéne, szóval lámpa búra , valami fém, amit ugyanolyanra lehet fújni, mint a csöveket. Esetleg még egy vertikálisan amiből hanyagul kilógnak a sálak. (Színre én hideg sárgát választanék.)

További szép és eredményes munkát:
Franci

viragomviragom írta...

Kedves Zsuzsi!

Valóban az történt, amit Kata írt ez egy titkos album volt, amit nyilvánossá tettem, hogy ti is lássátok és elfelejtettem ellenőrizni a kommenteket. De jogos az észrevétel köszönjük és le is fogom most írni százszor, hogy nem "kurvázok" többet

Kati írta...

Nagyon klassz lett, várom a folytatást!:)
A gázóra takarására az jutott eszembe, hogy egy szép formájú fém vázas, régi típusú olvasólámpa búrát vágnék ketté, és azt tenném elé (azt még lehet kicsit hajlítgatni is, ha nagyon hasas lenne), alá pedig akár pl egy kicsi csíptetős lámpát tennék, vagyis olyan lenne, mint egy félbevágott állólámpa a sarokban, fel is lehetne kapcsolni. Erre aztán mehetne pl. glamúros selyem vagy brokátos huzat. Vagy lehetne mögé tenni - a gázórára tekerni valahogy? - égősort. Vagy még egy ötlet: az egészet körbetekerni energiatakarékos égősorral (a gázórát is és a csöveket is), ami aztán nonstop égne, ezzel az egész cucc izgalmas csicsává változna:)Ehhez akár maradhatna is fehér a cső, oda fehér drótos égősor mehetne, a gázórára meg nem tudom, talán ott befesteni a drótot olyan szürkére, mint a doboz? De lehet, hogy a sok apró fénytől nem is lenne feltűnő, ha ott is fehér a drót. Vagyis egy "fényruhát" kapna ez a sarok. Nálunk két nonstop égő égősor is van, mindkettő évek óta megy már folyamatosan, tök jól bírja.

Kati írta...

Nagyon klassz lett, várom a folytatást!:)
A gázóra takarására az jutott eszembe, hogy egy szép formájú fém vázas, régi típusú olvasólámpa búrát vágnék ketté, és azt tenném elé (azt még lehet kicsit hajlítgatni is, ha nagyon hasas lenne), alá pedig akár pl egy kicsi csíptetős lámpát tennék, vagyis olyan lenne, mint egy félbevágott állólámpa a sarokban, fel is lehetne kapcsolni. Erre aztán mehetne pl. glamúros selyem vagy brokátos huzat. Vagy lehetne mögé tenni - a gázórára tekerni valahogy? - égősort. Vagy még egy ötlet: az egészet körbetekerni energiatakarékos égősorral (a gázórát is és a csöveket is), ami aztán nonstop égne, ezzel az egész cucc izgalmas csicsává változna:)Ehhez akár maradhatna is fehér a cső, oda fehér drótos égősor mehetne, a gázórára meg nem tudom, talán ott befesteni a drótot olyan szürkére, mint a doboz? De lehet, hogy a sok apró fénytől nem is lenne feltűnő, ha ott is fehér a drót. Vagyis egy "fényruhát" kapna ez a sarok. Nálunk két nonstop égő égősor is van, mindkettő évek óta megy már folyamatosan, tök jól bírja.

Névtelen írta...

én valami glamuros asszimetrikus gyöngyfüggönyt tennék fel vagy ezüst gyöngyökkel vagy üveg gyöngyökkel. mögé elgondolkoznék valami fényforrások, hogy sejtelmes is legyen

Névtelen írta...

"....le is fogom most írni százszor, hogy nem "kurvázok" többet" :DDDDDDDDDDDDDDDD

Hú, ezek a majmos-papagájos megoldások nagyon nem... Ide valami végtelen egyszerű dolog kellene, mert a tapéta nagyon hangsúlyos, így bármilyen "jópofa" megoldás gagyivá teheti.

Taxis körökben most nagyon menő a fóliafesték, amit állítólag egy mozdulattal le lehet hántani az autóról. Ha nem traffic sárga RAL1023-as színben keresed, akkor biztos olcsóbb is. Éves leolvasáskor lehámozod, aztán meg vissza. Na?:DDD

Zsófi

viragomviragom írta...

Sziasztok!
Nagyon nagyon köszönöm, köszönjük a sok lelkes kommentet és a klassz észrevételeket! Annyian kommenteletek, hogy már követni sem tudjuk, nem hogy reagálni rájuk :-) Külön örülök annak, hogy vannak olyanok, akinek tetszik a tükör és pont azt gondolják, amit mi, hogy egyszerűségével, modernségével tökéletes ellenpontja ennek a buja tapétának. Lehet hogy a többieknek meggyőző lesz, ha látják a lakás többi részét és érzik majd, hogy egy blondel keret, bár kétségtelenül jól mutathat ezzel a tapétával, a lakás stílusához nem illeszkedik és az összképet egy más irányba vinné el, mint amivel mi szeretnénk "felvezetni a lakást" itt az előszobában.
Nem tudom már, hogy ki írta, de én is valami egyszerű, igényes megoldást szeretnék nem szeretném "elgagyisítani" a teret, ahogy többen is írtátok, hogy ez nem lenne szerencsés. Valami az edigiekkel azonos minőségű dolgot kell létrehozni. És mivel itt egyáltalán nincs jelen a"home made" hangulat (ami ellen amúgy semmi kifogásom) nagyon figyelni kell rá szerintem, hogy ez a részleteket illetően se legyen másképp, hogy az összkép harmónikus legyen. Fogok "maketteket" készíteni. Oda rakok majd egy darab tapétát, egy képet stb, lefotózzuk és megnézzük hogy fest.
Talán a legelején kellett volna írnom, hogy a gázóra elé csak olyasmi rakható, ami kb 2-3 cm plusz vastagságot jelent az óra előtt. Ennyi hely van az ajtóig. Nagyon kevés. Ezért volt a terv eredetileg is egy pengefal, szekrény, dobozolás. Tehát csak nagyon lapos valamit rakhatunk be elé.
Köszönöm a gázórás tájékoztatást, nem tudtam ezt, ez nagyon hasznos infó szerintem mindenkinek, aki lakást újít fel. Mi ezt nem fogjuk megcsinálni. Át akartuk rakatni a gázórát, az építkezéskor, mert tudtuk, hogy nagyon rossz lesz ott, több szempontból is és aztán a leírt okok miatt végül úgy döntöttünk, hogy nem. Két éve épült át a lakás fűtésrendszere, megfutottuk akkor a kötelező köröket (agyrém a köbön), most nem vágtunk újra bele, akkor meg még nem lett volna jobb helye (csak kint) de az meg nem merült fel akkor sajnos (akkor még nem mi voltunk a tulajok, csak benne laktunk). Szóval ez a vonat elment :-(
A konyha lesz a következő nem a hall, bár lehet hogy Kata mást mond majd. Az a két fotel két kis csoda, elképesztően szép darabok, de én csak birtoklom őket. A megtalálásuk és a felújításuk is a volt férjemet dícsérik. Nagyon jól kiszúrtad, csodálatos darabok! Végre méltó helyre kerültek és igaz ékei a hallnak a könyvszekrény előtt. Belépve mindig őket látom meg először és mindig örülök nekik!
Végezetül, bár a gázórát kérdeztem mindenkitől, nagyon sokan reagáltak a tükörre is. Viszont senki nem írt semmit a szőnyegről, ami szerintem hamár a berendezési tárgyakon agyalunk ha lehet mégnagyobb gond és mégnagyobb kérdés és legalább olyan meghatározó. Szerintem ez a natur nagyon kevés ide, nem egy minőségi darab, ráadásul (szerencsére nem látszik) de hiába tisztíttattam, foltos is, szóval le kell majd cserélni. Nagyon nehéz döntés lesz.

Névtelen írta...

Nekem a tapéta önmagában jobban tetszene, bár magamnak, főleg előszobába biztos nem választanám, inkább egy naposabb, szellősebb helyre). Viszont ahol van, ott szerintem nagyon igényli a tér a fémeket... nem tudom miért, csak valami ipari stílus jól mutatna. Belinkelek pár dolgot, aztán lehet nem egyetérteni:) Üdv:)
http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/08/b2/6d/08b26ddc1b64cfb07dbebf9941a1f953.jpg
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1359113617/Vintage-Decorative-Cast-Iron-Mailbox-Postbox-Mail-box-Wall-Mounted-Wrought-Iron-Letter-Box-Metal-Garden.jpg
vagy éppen egy piros angliai "letterbox"?
Tudom a mélysége nem egyezik a gázótáéval, de talán ki lehetne okoskodni valamit. A zöld+piros néha-néha még támogathatják is egymást:)

Nóri írta...

Kedves Zsófi!

Nagyon megszerettem a "rovatodat" a blogon. Az évszázad ötlete volt Katától, hogy felkért. Az előszoba után pedig még jobban várom a lakás többi részét. :) Ez a tapéta fenomenális!

A gázóra és a csövek eltakarására én íves, üveg, "lebegő" polcokat raknék fel, amikre szép magassarkú cipőt, kalapot kalaptartón vagy bőrkesztyűt, fém tálat (kulcstartónak), vázát tennék. Ezek eltakarnák a csöveket. A gázórát meg egy designer bevásárlótáskával rejteném el. Mondjuk két oldali ragasztóval hozzáerősíteném. Szerintem az üveg miatt nem lenne kisebb a térérzet és egy igazán "glamúros" hangulatú előszoba lenne. Persze lehet, hogy ez túl nőies is.

A tükör nekem is nagyon tetszik, szerintem csak fényképen néz ki furán, talán ha lehetett volna kicsit más szögből fényképezni. A második képen, ahol nem szemből van, már sokkal jobb.

Egy dologra nagyon kíváncsi lennék: hogy lehet letapétázni a csöveket? Számomra elképzelhetetlen, hogy ezt szépen, igényesen meg lehet csinálni a bilincsek, elágazások és a cső érdessége miatt.

Akár a konyha, akár a hall lesz a következő, Én nagyon várom, mert nagyon tetszik ez az erős kezdés. :)
Üdv: Nóri

Nikoletti Petra - Lakberendező írta...

Marha jó lett, gratulálok. Imádom ezt a tapétát, és minden szavaddal egyetértek tapéta ügyben. Csak a hangsúlyos a jó. :)
Szerintem a tükör is tökéletes, kár, hogy nem úgy fotóztad, hogy egy jó - passzolós zöld ruhában - selfiezel benne, akkor mindenki azt mondaná, hogy WOW, ez tükör mekkora!
Elkezdtem olvasni a kommenteket, de soha nem értem a végére, szorri, ha ismétlek másokat a tippben. Én nem tapétáznám a csöveket, nekem az is kicsit "izzadtság szagú" lenne, bár a franc se tudja. Tuti zöldre festeném az egész cuccot. Szerintem így jól is mutatna, adna egy kis ipari-rusztikus ízt, bár nem tudom, akarsz-e ilyet. :)
Egy dolog eszembe jutott. Lehet pl, hogy natúr MDF-ből csináltaték pici kis dobozkákat (később egybe festeném le a csövekkel ugyanolyan színűre) - pont akkorát amekkorával a gázórát magát el lehet takarni, és szellősen egymás fölé raknám, szünetekkel közte (az óra felett-alatt kilógó cső pl látszana), és ezekbe is lehet pakolni (kesztyű, összecsukott kis ernyő, cipőpaszta, meg ilyenek), a szüneteknél pedig polcként funkcionál - a pasik minden szart itt tudnak kitenni a zsebükből. Ahogy szokták… Így szekrény is van valamennyi, meg szellő is. De ez most csak egy gyors ötlet. Néha túl "kocka" vagyok, meg túl praktikus.

L. M. Zsuzsi írta...

Szia Zsófi, az ötletelést végigolvasva nekem még az tűnik a legszebb, legelegánsabb és legkevésbé erőltetett megoldásnak, amit, ha jól rémlik, Te írtál a facebookon, hogy egy egyszínű, nemes, szép drapériával elfüggönyözöd azt a sarkot, úgy, hogy a gázóra alatt, egy szép (akár zöld) bojttal lazán elkötöd. A lakás egész stílusához talán ez lenne a legfinomabb megoldás. Kíváncsi vagyok az egész felújításra, az előző lakásod is gyönyörű volt!
Molnár Zsuzsa

Livi írta...

Hű, ez állat :)
Én vagy egy félbevágott, fehérre fújt olajos dobozt tennék elé, és akkor maradhatna is az ipari dizájn a csövekkel, vagy madárodút applikálnék elé valahogy, és a nagyon szürke reggelekre mindig kerülne a közelébe egy plüss arapapagáj is. De csak akkor :)

Névtelen írta...

Kedves Zsófi!
1. HA szem elöl nem akarod elrejteni és HA a gázórát festeni nem, de betapétázni szabad akkor én a következőt tenném,
-a csöveket zöldre festeném,
-a gázórát bevonnám a cső zöld színével megegyező egyszínű papírral, és 1 levelet amit az óra eltakart a tapétából,kivágnám (a maradék tapétából) és folytatólagosan ráragasztanám csak az óra frontjára, kihagyva a leolvasós részt, esetleg még a csőre is tennék belőle egy picit oda ami a levél hegyét takarja (bal oldalt)Így a gázóra és a csövek is felvennék a tér színeit és hangulatát,és nem ijednénk meg tőle úgy mint a terep színeibe beleolvadó mozdulatlan terepszínű ruhás vadásztól, aki mellett elmegyünk, mert ez mellet is el kell menni napjában többször, nem csak szemből látni jó messziről mint ahonnan fotókon látjuk.

2. Ha szem elöl teljesen el akarod rejteni szerintem a legelegánsabb megoldás a szekrény. Nekem kicsi, függő szekrény tettszene függőleges kulcstartós résszel a bal oldalán.
Azt gondolom, csak a figyelmet kelthetjük mindenféle karnisos, függönyös megoldással, amiket zuhanykabinok,gadrob és ablakok eltakarására szokás használni.

A gázóra tapétázásában, csak neked:)szívesen segítek(van egy technikám amivel szerintem menne).
K.K.

Unknown írta...

Szia :-) Nekem nagyon tetszik az egész így ahogy vagy :-) És bár nagyon sok jó ötletet írtak neked ,nekem az eredeti ötleted a legszimpatikusabb ,én biztos így csinálnám meg.Most ez egész nagyon elegáns ,én azt gondolom ,minden más megoldás olcsóvá tenné. Remélem senkit nem bántottam meg :-) A lényeg ,hogy eddig szuper :-)

Névtelen írta...

Szerintem tök gáz, hogy ott maradt a gázóra a jobb oldalon látszik az egyik képen.
Többet vártam a tervezőtől. Ha nekem sikerült elrejtenem az enyémet, akkor attól, akinek ez a szakmája (ha jól értettem) is elvártam volna. Szerintem az egészet tönkreteszi. Vessetek a kutyák elé.

Szentgyörgyi Kata írta...

Arra gondoltam, hogy mivel vannak itt páran, akik azt hiszik, a beszólogatás egyenlő a kritikai észrevétellel, megmutatnám hogy mégis mi a különbség. Kedves Névtelen! az előző kommentednek szerintem így sok értelme nem volt, bár neked lehet hogy jól esett kiírnod magadból. Ha kritikaként szeretted volna megfogalmazni mondandódat, akkor azt így kellett volna: "Nálam is hasonlóan volt elhelyezve a gázóra, amit a felújítás során sikeresen el tudtam tüntetni. (majd leírod a módszert hogy hogyan, esetleg beteszel egy linket) Nálad ez vajon nem lett volna megoldható, esetleg nem jutott az eszedbe?"

És akkor elindulhatna egy normális és kultúrált párbeszéd.......de így nekem csak az jut az eszembe, hogy na, már megint egy bunkó....

viragomviragom írta...

Kedves Névtelen!

Talán a bejyegzésből nem derült ki számodra, hogy az előszoba nincsen még kész. És nem is végső állapotként vezettük elétek, hanem pontosan azzal a fenntartással, hogy a gázórára keressük a megfelelő megoldást. Készülhettek volna olyan fotók, hogy rá se jöttök, hogy ott van a gázóra elburkolatlanul. De mivel ez egy ötletadó blog/fórum, úgy úgy gondoltuk megér egy együttgondolkozást ezt a probléma, hisz nyilván mások is szembesülnek vele. Megköszönjük, ha megosztod velünk a te megoldásodat, hogy mindannyian okuljunk belőle.

Névtelen írta...

Kedves Zsófi!

A régebbi lakásomban egyszerűen kitettem a LAKÁSBÓL a gázórát(nem volt egyszerű, hogy legális is legyen, de megoldottuk).
A mostaniban egyszerűen elrejtettem az előszoba szekrénybe.
Szerintem a tapétázós/betekerős/festős megoldások csak félmegoldások, és nem vagy előrébb velük.
Egyébként már korábbi képeken is észrevettem, hogy a fűtéscsövek is a falon kívül mennek, amire sajnos nem tudok mást mondani, mint hogy szintén gáz. Cizelláltabban: bennem az igénytelenség érzetét kelti. Sajnos magaországon olyan gyakori ez a megoldás, hogy sokaknak már fel sem tűnik, de nekem nagyon bántja a szememet.
Az én elvem az, hogy előbb az alapokat teremtsük meg igényesen (gépészet, falak, burkolatok, nyílászárók), és egy igényes, szép alapenteriőrben bármely -akár igen kevés vagy olcsóbb- bútor is szebben mutat.

Üdv: Névtelen/Lili

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Lili!

Zsófinál nem láthattál gázcsöveket, mert még csak az előszobáról és a konyháról voltak itt fent képek a blogon. (az utóbbian pedig nincsenek náluk csövek)
Csöveket nálunk láthattál. Mi nem akartuk eltüntetni, leginkább azért mert bármily meglepő nekünk tetszik. Bennünket sokkal jobban zavarna, ha a berendezés lenne elhanyagolt. Ez nem jelenti azt, hogy nem értek veled egyet abban, hogy az alapok legyenek igényesek, mert sokat áldoztunk mi is az alapokra (lsd padló, gipszstukkók, lábazat, mennyezet, nyílászárók), de valahogy nekünk a fűtéscsövek nem bántották a szemünket, sőt szeretjük őket :-) Mindenkinek máshol van a hangsúly, engem pl a csúnya lábazat szokott nagyon zavarni, meg az olcsó járólap, a műanyag nyílászárókról nem is beszélve..

Névtelen írta...

Itt: http://akicsihaz.blogspot.hu/2014/02/zsofi-lakasa-5-resz-vilagitastervezes.html
láttam Zsófinál a csöveket a falon kívül (dolkgozó vagy hálószoba). Vagy félreértettem és ez nem az ő lakása?
De akárhogy is, a csövek nem szépek...

Üdv: Lili

therelishedroost írta...

So happy to find this blog! My father is form Hungary and we went back and spent time in Budapest 3 years ago! You have great style and I love that classic banana leaf wall covering! Wonderful job!

Eszter írta...

A Gázóra és a hozzá kapcsolódó csövek takarására/használatára egy élő példa:
http://p-ec2.pixstatic.com/51925f18fb04d631f6000658._w.540_s.fit_.jpg, ebből a lkaásból:
http://www.apartmenttherapy.com/small-space-lessons-floorplan-and-solutions-from-nicoles-pretty-adorable-202752
:)

mamfrEd írta...

Sziasztok,

Jóbarátok újratöltve... Képzeljétek, szinte ugyanez a tapéta látható a 9. évad végén a Barbados-i szálloda folyosóján ;)

Végül sikerült vmi szépet, kreatívat kitalálni a gázcsövek eltüntetésére? További jó munkát :)

Ed

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips