2014/04/14

"Csináld magad" Herendi

Ha van ma Magyarországon olyan márka, amely a világ bármely pontján, bármilyen előkelő helyen megállja a helyét, az a Herendi porcelán. Az egyetlen olyan magyar termék, ami még a világ egyik legismertebb luxusáruházában, a Harrords-ban  is kiemelt helyen van. Gyönyörű, míves, kézzel festett kis porcelán készletek melyek ötvözik a tradíciót, a kultúrát és a luxust.
Egyszer az találtam mondani a férjemnek, hogy öreg korunkra majd gyűjtögessünk Herendit és ő ezt komolyan vette, mert születésnapomra meg is kaptam a gyűjteményem első Viktória-mintás darabjait. Csak hogy időben elkezdjük....
A Viktória-minta az egyik legszebb és leghíresebb minta névadója pedig maga Viktória királynő, aki az 1851-es londoni világkiállításon szeretett bele a kínai ihletésű mintavilágba: a stilizált lepkékbe és kacskaringós bazsarózsa ágakba. A híresen spórolós királynő azonnal rendelt egy készletet, így vált keresztanyjává a cég leghíresebb mintájának.
Mindezek fényében, el tudjátok képzelni, mennyire örültem amikor a férjem egy csomag Viktória-mintás szalvétával állított haza. Elfekvő készletből hozta a piszkei papírgyárból, így nem is tudom hogy kereskedelmi forgalomban kapható-e még.
Lelki szemeim előtt láttam, hogy ezzel én bizony kezdek valamit, és nem úgy, hogy a tányér mellé teszem a vacsoránál.
A közelgő húsvét kiváló alkalom volt, hogy kipróbáljam a "Herendi hamisítást".
Fogtam a szalvétát és kisollóval kivágtam a mintákat, a lepkéket és a bazsarózsákat.


Ezután festett polisztirol tojásokra dekupázsoltam őket. A dekupázsolás nagyon egyszerű technika, a szalvéta vagy papírzsebkedő legfelső rétegét kell applikálni az előzőleg dekupázs-ragasztóval bekent felületre, majd újabb adag dekupázs ragasztóval kell fixálni. A legtöbb dekupázs ragasztó lakk is egyben, így mire megszárad, szép fényes felületet fog adni.



Alapvetően nem vagyok nagy dekupázs-rajongó, de ha adott egy szép mintájú szalvéta, vagy vékony papír, esetleg papírzsebkenő, érdemes ilyen célokra is felhasználni!
Tökéletes kis Herendi tojásaim lettek, melyek talán a polisztirol alap miatt évekig lehetnek a húsvéti dekorációm részei. Őket legalább nem kell félteni attól, hogy eltörnek :-)





Még több DIY húsvéti dekor ötlet:

- nyuszis teríték
- cement tojáshéj virágtartó
- kamu Fabergé

Ha tetszenek az ötleteim, csatlakozz hozzám a Facebook-on is ITT. 

Fotók: Balogh Orsi

2 megjegyzés:

L. M. Zsuzsi írta...

https://www.facebook.com/KaszaTibor/photos/a.169737199799194.30116.157141394392108/505929992846578/?type=1&theater

(nem tudom, megnézhető-e a linken a kép, selyemszalaggal hímzett virágos (igazi) tojások vannak rajta)

Petra írta...

Szia Kata, nagyon szep lett. Szerepel az osszeallitasunkban: http://www.nokoncept.com/hu/husveti-tojasok-hogyan-es-miert/ Boldog Husvetot!

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips